stinky-monkey Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 og som har brukt jordnøttolje mellom beina, og drukket bringebærblad te eller tatt kapsler.. Tror dere at dere har hatt noen effekt av dette under fødsel? Har alle dere som har brukt jordnøttolje ungått revning? Jeg har kjøpt jordnøttolje og bringebærblad te i dag! De hadde ikke kapsler på helsekosten her, og ikke fikk hun tak i heller sa hun. Det var t.o.m. tomt på fabrikken påstod hun.. Hun visste ikke hvorfor det plutselig var så vanskelig å få tak i, for hun mente at det var ganske populært.. Jeg har brukt bringebærblad te i et tidligere sv.skap, og aner ikke om det hadde noen effekt eller ikke. Men jordnøttolje har jeg aldri brukt før. Men det skader vel ikke å bruke dette uansett om det virker eller ikke? Bare lurer på om det er noen her som kan si med sikkerhet at dette har funket for dem.. ???
MammaTil2Gulljenter Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 jordnøttolje har jeg smurt meg med, ikkeså mye denne gangen i forholdt til sist, men vet ikke helt om det har så veldig mye å si.
stinky-monkey Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2008 Revnet du sist da, eller?
Snupp@ med 3 barn Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har ikke brukt noe i mine tre svangerskap. Har sydd to sting på tre fødsler. Tror det er viktig å høre på jm når du presser + at det er nok litt genetisk hvor elastisk du er. Lykke til til deg:)
stinky-monkey Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2008 Takk for det :-) Jeg har revna med alle 3, men ikke så mye at det er noe å snakke om egentlig :-) Jeg har hatt veldig kort tid med pressing på alle 3, ca 5 minutter. Kun med førstemann hadde jeg pressrier, og det fikk jeg før jeg hadde full åpning, men presset han ut likevel. Med andremann hadde jeg full åpning, men ingen pressrier, og presset han ut med noen få press. Og med tredjemann, så begynte jeg bare å presse når jeg hadde lysst, før jeg hadde full åpning, og uten pressrier. Presset også hun ut på ca 5 minutt. Hadde jeg ventet på full åpning og pressrier, så hadde jeg kanskje kunne unngått revning. Men jeg har ikke hatt noen problemer i ettertid, og har komt meg ganske kjapt nedentil egentlig. Ikke sydd mer enn noen få sting med alle 3. Men tenkte jeg skulle prøve denne oljen denne gangen, og se om jeg kanskje kan klare å føde uten å revne i det hele tatt :-)
Gutt nr 2 i magen Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Hva er det dere bruker bringebærblad te til? Ang olje, de har en intim-olje på apoteket, den heter Aco, det er en olje som er beregnet til vasking av underlivet. Den brukte jeg sist og jeg bruker den nå også. Da slipper huden/slimhinnene der nede å bli unødvendig uttørket av div såper. Revnet ikke noenting sist og satser på null rift denne gangen også :-)
stinky-monkey Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2008 Dette står bakpå bringebærblad-teen jeg kjøpte i dag: Bringebærblad te er den beste "svangerskapsurten" Motvirker svangerskapskvalme, virker både avslappende og stimulerende på bekkenmuskulaturen, noe som kan påvirke fødselen til å bli lettere å gå hurtigere. Teen gjenskaper også hurtigere normalisering i underlivet etter fødselen. :-)
djan Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 jeg smurte sist og revnet overhodet ikke - men tror det har mye med hastighet/kontroll og hvor dyktig jordmor er til og passe på dette også. Går på ABC nå også og de oppfordrer til smøring /massasje med olje med e-vitaminer de siste ukene for og forebygge revner . ( Ellers kan det nevnes at evt soppinfeksjoner også bør behandles da det kan øke risiko for revning /svekker vevet ) lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå