Gå til innhold

Hull i ørene

Gjest Mamsen til 3 jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 5-åringen min fikk hull i ørene i dag.

Jeg fikk med meg renseprodukt fra salongen, dette skal brukes hver morgen og kveld.

Men jeg glemte å spørre dem om hvor lenge vi skal gjøre det?

Når kan vi ta ut øredobbene og rengjøre dem?

Og når kan vi bytte øredobber?

Håper noen der ute vet c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns jeg husker at de ikke skal tas ut før om en måned, men da må du se ann hvordan det har grodd. Det bør vel ogsp renses morgen og kveld helt til de er grodd helt.Så skal de vel snus på i hullet når de løsner fra såret. Uff, husker med litt skrekk og gru tilbake til den gangen.

Skrevet

i salongen hos oss sier vi 6-8 uker.. tar ca så lang tid før hullet gror.. også skal man ikke snurre på de.

Skrevet

Oi, nå ble jeg enda mer forvirret :$

Ikke snurre? Hvorfor?

Skrevet

Min eldste fikk i våres og da fikk vi beskjed om å rense i 6 uker. Jeg renset morgen og kveld i 8 uker og hun hadde aldri antydning til å være rød en gang :)

Skrevet

Offamei.. kjenner jeg grøsser! Uansett hva frisørene sier, så lenge de ikke stereliser hele pistolen de bruker til å skyte hull med i godkjent steriliseringsmaskin så kan barnet ditt bli smittet med div sykdommer av det der! Håper det går bra! Vær nøye med å rense da, og ikke la barnet ta på øret til såret er grodd. Når jeg har piersa øra mine så har jeg fått beskjed om at det tar ca 6 uker å gro. Da har jeg rensa morgen og kveld med saltvann på sprayboks eller med rensesåpe iforbindelse med dusjing. Men hvordan det er med pistolhull hvor hullet blir sprengt fram i forhold til å lages ved å stikke hull med hul nål som fjerner en liten del av kjøttet, er jeg ikke sikker på. Om du er usikker så ring de som gjorde det i morgen og spør :) Lykke til!

Skrevet

vi steriliserer ikke pistolene, fordi hullet blir laget med øredobben som kommer i tette sterile pakker, dobben er ikke i kontakt med pistolen i det hele tatt.. øredobben kommer i en plastbeholder man setter rett på pistolen..

man skal ikke snurre fordi det er større sjanse for infeksjon da, man skal ta minst mulig på øret med fingrene og ihvertfall vaske seg godt på henda før man renser..

bedre å rense vekk verket med q-tips enn å snurre den løs.. Det kan bli irritasjon i hullet..

Skrevet

Takk ღ Dolce Vita ღ for oppklarende ord :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...