Gå til innhold

kjenner ikke spark...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har i noen dager nå vært helt stille i magen, ikke et eneste spark. Det eneste jeg kjenner når jeg legger meg ned og provoserer frem litt, er noen få glidende bevegeser, som om babyen snur seg fra side til side.

Bør jeg være urolig? Vet at bayen ligger med hodet ned, det har den gjort i mange uker allerede. Men kan kanskje være at den ligger sånn til at føttene sparker mer inn mot ryggen?

Er 31+0.

Bør jeg uroe meg?? Liker ikke at det er så stille. Må dytte og provosere frem den minste lille bevegelse....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med føden med én gang, jeg. Det kan være at alt er i orden (sparker mot ryggen din), men det kan også være det motsatte (f.eks. den har oksygen mangel av en eller annen grunn) . Synes det hadde vært godt å få sjekket det ut. Det er bedre å ringe én gang for mye enn én gang for lite, mener nå jeg.

Skrevet

Ta kontakt med føden! Du skal IKKE gå flere dager uten å kjenne noenting!

Babyen din har helt sikkert bare snudd seg, men dra å få sjekket det ut!

Skrevet

jeg kjenner jo babyen, bare ingen spark, bare disse glidende bevegelsene.. Og kun når jeg legger meg ned..

Skrevet

Så lenge du er bekymret så forteller det at det har skjedd en endring i babyens mønster som du reagerer på.

Det er grunn nok til å ta det på alvor spør du meg. Ring føden.

Skrevet

Ring føden! De tar deg garantert på alvor og kan hjelpe deg så du slipper å bekymre deg.

Skrevet

Etterhvert blir det jo mer bevegelse enn spark - det har det blitt på meg hvertfall. Man kjenner at babyen romsterer rundt der inne, uten at man direkte kjenner spark hele tiden. MEN det har aldri gått en dag hos meg uten at jeg har kjent spark også...

Siden det har gått flere dager uten spark, så ville jeg hvertfall ringt til føden og sagt det du har sagt til oss - så kan de vurdere det der...

Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite..

Skrevet

kjenner også nå at det er vondt øverst i magen. en slags sting/hold-følelse.

Kjenner litt romstrering nederst i magen, men veldig lite og svakt.

Har ringt føden, og skal inn for en sjekk. Har 4 mil å kjøre, men godt å få komme inn til en sjekk.

Skrevet

Så fint at du ringte! Alt er sikkert i orden, men greit å få sjekket det!

Så kan du slappe av og sove godt i natt:)

Kom med tilbakemelding når du kommer hjem igjen - og lykke til!

Skrevet

Da er jeg hjemme igjen.

Tog en sånn ctg, og hjerterytmen var fin. Det ble også noen tydelige spark etterhvert. Så alt var bra, heldigvis!!

Traff på ei veldig koselig jordmor, faktisk samme jordmor som tok imot min førstefødte for litt over 6 år siden. (dette er min tredje).

Hun sa det var bra at jeg reagerte, og skulle bare komme inn eller ringe dersom jeg ble urolig igjen, eller om det var noe.

Veldig betryggende. Så nå kan jeg sove godt i natt.

Takk for støttende ord av dere her inne! :-)

Skrevet

Så bra at alt var iorden!! Har selv vært på bekymringstur til føden for noen uker siden etter å ha kjent lite liv. Tok CTG og kjennte spark og alt var iorden:) Fikk også streng beskjed om å komme tilbake dersom jeg skulle bli urolig igjen

Lykke til videre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...