Gå til innhold

Bæsjerompe - hva bruker dere for å vaske?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms
Skrevet

jeg skal ikke skjule meg bak en "Anonym-knapp", selv om jeg føler meg litt dum... Hehe :-)

Gi meg en liten beskivelse på dette. Du skal skifte bleie på en baby som har bæsjet mye. Hva bruker dere fra først til sist under rengjøringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok skylt rompa under springen i vasken. Og tørket godt etterpå. Ikke noe mer styr enn det.

Hvis du ikke har vann tilgjengelig, hadde jeg nok brukt våtservietter eller sånne tørre servietter man tar vann på selv og litt olje - da blir det rent.

Jeg unngår helst våtservietter, da jeg selv ikke tåler noen av dem omtrent. Nesten alle svir, hvis jeg bruker dem nedentil på meg selv. Unntaket har vært de fra Prix.

Skrevet

Såååå bra at du ikke brukte anonymknappen - for jeg syns ikke dette var et dumt spørsmål - og er imot hele anonymknappen : )

Vi brukte 10x10cm kompresser med vaskekrem i starten på forrige men bruker nå bare vann på dem. trenger sjelden å bruke mer enn en eller to kompresser pr bæsjebleie så pakken varer leeenge.Har kjøpt vaskekrem til nestemann også men regner med at vi fortere kommer til å bare bruke vann der også. Fordelen med vaskekremen er at den smører samtidig og forebygger dermed at babyen blir sår. Kompressene er også veldig myke - og slipper bæsj på vaskeklutene:)

Gjest Mammamoms
Skrevet

Neida, jeg hadde ikke tenkt å bruke anonym-knappen, klarte bare ikke helt å dy meg mot å si det ettersom det for øyeblikket ser ut til å være litt krig mot den...

Er det sånne kompresser man får kjøpt på apoteket?

Synes også det er litt dumt å bruke en klut hver gang. Jeg har heller ikke lyst til å bruke våtservietter.

Skrevet

Jeg bruker bare Coop xtra-våtservietter.

De er uten parfyme og har blitt kåret til testvinner flere ganger.

Skrevet

Jeg har brukt alm. vaskekluter som jeg skyller etterpå og kokevasker. Har egne kluter til å vaske bæsjerompe og andre kluter til hodet og kropp. For selv å bevare håndhygienen har jeg håndsprit (fåes på apotek) på etter stell. Det har funket fint for meg.

Skrevet

Bruker to tørk med vaskeservietter fra coop/rimi. Ikke parfymert, er komt best ut i tester pga ikke parabener, og tulla på snart to år har aldri blitt sår, men har blitt sår når vi har prøvt andre merker.

Skrevet

Bruker kompresser fra apoteket. Fjerner det verste forsiktig med en eller to tørre kompresser og vasker så med en kompress fuktet i vann som jeg har Sebamed olje på før jeg vasker en gang til med kompress kun fuktet i vann. Avslutter med babypudder eller sinksalve. Bruker sinksalve til natten eller hvis huden viser det minste tegn til rødhet. Høres sikkert omstendelig ut, men går fort og greit. Og klapper huden ren - gnir aldri! Har hittil - bank i bordet - unngått sår hud.

Skrevet

På førstemann brukte jeg kun myke gaskluter og rent vann :) Hvis bæsjet hadde rukket å tørke litt eller var vanskelig å fjerne, så brukte jeg litt olivenolje på kluten. (babyolje gjør også nytten) Han fikk ikke bleieutslett før han begynte i barnehagen og de benyttet såpe. (dette bekjempet jeg med helt vanlig potetmel :)) Trenger ikke så mye fancy greier.

Skrevet

Hei

Fødte for 17 dager siden, og jeg var helt grønn på det område her liksom:)

Men det jeg gjør da, tapper vann i vasken med litt babyolje, også tørker jeg henne godt etterpå, smører med værdens beste rompe salve for små, (Intoniol, aner ikke åssen den skrives men den utales sånn, kjøpes på apoteket) så på med bleia:) ingen sår stomp med den assa:);:)

Lykke til;)

Skrevet

Hei, jeg bruker MeSoft kompresser. Koster 29 kr for 100 stk. på apoteket. Om bæsjen er helt fersk bruker jeg bare littt vann, om bæsjen sitter litt fast på rumpa, så har jeg litt nøytral olje i vannet. Har bare en liten skål med vann stående på hylla v stellebordet. Kaster alt det skitne i en hundepose. Bruker sjelden mer enn 2 kluter pr skift, så de holder lenge som en annen her også presiserte ;-)

Skrevet

VANN - vann- vann! Rent, ingen parfyme, ingen farlige stoffer!

Og vi vasker likevel både håndklær og annet på 60 grader, så små myke vaksekluter til flergangsbruk synes jeg er det beste. Våtservitter en sjelden gang, ute på tur osv. Tror ikke noe på dette engangsstyret - bruker tøybleier også.

Rent vann er best, skyll gjerne under springen. Sitter bæsjen litt fast, brukte vi en liten dæsj olje på kluten. ingen såpe. Og ingen kremer om stumpen ikke er sår. Viktig å tørke godt imellom alle "valkene", fuktighet fører til sårhet. Det enkle er ofte det beste!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...