Gå til innhold

hånd, fot og munnsykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

sara fikk litt vondt i halsen sist uke, lørdagskvelden fikk hun feber, men kun den kvelden.

søndagskvelden ser eg hun har masse små røde prikker på kroppen, men noen litt større på handen. var hos legen, de sa det var virus utslett.

i dag har de på hånden vært det samme, men ser hun har de samme prikkene på føttene , og litt i skrittet.. hun vil knapt spise, kun myke ting..

noen som har erfaring fra denne sykdommen som kjenner seg igjen? evt noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan høres ut som denne sykdommen. snuppa her hadde den for noen uker siden. begynte med vonde blemmer i munnen så vi dro på legevakta og de sa det var virus... dagen etter hadde hun prikker på hånda og ene forten og i rompa (dette følger vist avføringa)

vi skyllet med klorexidin munnskyllevann hver gang hun hadde spist og pusset ikke tennene noen dager... og så kjøpte jeg en gele som kunne smøres på inni munnen for å lindre. tror den er beregnet på herpes sår?! fungerte godt. snuppa ble raskt bedre. passet på at hun drakk mye disse dagene og hun spiste suppe med sugerør og ellers myk mat. og så var det moro med babyglass med mat så de ville hun spise.

blemmene på hånda plastret jeg så hun ikke skulle klø på de.

lykke til med disse dagene :) går heldigvis ganske raskt over igjen!

Skrevet

Jeg trodde det elativt kjapt ble blemmer, har hun fått det?

Håper hun snart blir fisk:)

sendt en pm:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...