Gå til innhold

Deres aller beste råd, samme som bli gravid (hurra)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Eg er ikkje så erfaren ift å prøve å bli gravid. Men no er gode råd dyre...... Me må enten klare å bli gravid på to forsøk (søkt ja, men verdt eit forsøk) eller vente nokon år. Så da må me jo gjer maks ut av desse to pp som me kan =P

Kva er dåkas beste råd? Eggløysinga er jo rundt dag 12-15? Når er det størst sjangs i ift desse dagane? Før eller etter 12? Er det lurt å prøve kvar dag, eller annakvar?

Eg har ganske så regelmessig syklus, me fekk mallo på første forsøk og eg har ikkje gått på hormonell prevensjon, så den delen taler jo mot oss. Men kva meir kan me gjer for å få det til.

Me er fullstendig klar over at det kan ta lengre tid denne gangen enn forrige, men det er verdt eit forsøk. Det er enten nå, eller om 3 eller 5 år. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når eggløsninga er kommer jo helt an på hvor lang syklusen din er. Jeg selv pleier å ha 30 dagers syklus med eggløsning på dag 17 (gjennomsnittlig). Hvis dere har sex annenhver dag mellom dag 10 og 20 burde det jo være "bænkers" sånn sett, hehe. El pleier jo å inntreffe 12-14 dager FØR neste forventet mens, ikek nødvendigvis etter første blødningsdag (som sagt avhengig av sykluslengde).

Ellers har jeg ikke noen gode tips - noen sverger jo til slimløsende hostesaft i forkant av el for at el-slimet skal bli lettere for svømmerne å komme frem i, men det hadde ikke noen effekt for meg.

Hvis dere likevel har tenkt å gjøre litt mer utav disse 2 pp'ene enn bare å "se hva som skjer" så kan du jo kjøpe sånne billige el-strips hvis du vil være sikrere på når el er, selv om det med en stabil syklus ikke burde være nødvendig (men litt artig da - jeg liker å dille med sånne ting).

Skrevet

Men som du vel vet (studerer ikek du medisin?) så lever jo sæd lenger enn egg, så sånn sett er jo sex før el bedre enn sex etter (i forplantningsøyemed *fnis*) :o)

Skrevet

Sædkvaliteten er best 3-5 dager etter forrige utløsning. Ett moment som kan være verdt å ha med i tankene.

Skrevet

Hei hei

Så kjekt at dere vil ha minimalle da;)

Har ikke så mange gode råd, yaddaline sa vel det mest vesentlige.

Kan jeg spørre hvorfor dere bare har 2pp å prøve på ellers må dere vente lenge? Er bare nyskjerri så trenger ikke svare viss det er hemmelig=)

Jeg å samboer skal mest sannsynlig begynne prøvinga til jul. Da har vi ca 3pp å prøve på. Grunnen til det er at jeg kun har et årsvikariat og for å få rett til foreldrepenger må jeg ha jobbet 6 av de siste 10mnd. Blir vi gravide feks en mnd senere enn det vi tenker vil vi ikke ha rett på foreldrepenger. Tviler på jeg finner meg ny jobb tjukk å høygravid;)

Skrevet

Hysj hysj, eg er dum som eit brød nå det kjem til akkurat dette, så la oss holde utdannelsen min litt ute av dette, hehe. Liiiiit flaut. Kan teorien da, og har fine bilder av når egget løsner og kor lang tid det bruker nedover eggstokken. Hehe. Sånn til min unnskyldning her, eg har ikkje hatt gynekologi enda..... =P

Men no lurer eg på gode praktiske råd som funker, i praksis ikkje berre teoretisk. =D

Eg har 28dagers syklus, har hatt det til no iallefall, så sjølv om mensen kom på lørdag noko som var ein overraskelse, så satser eg på at det var ein eingansgreie.

Mannen må bestille seg flybilett som passer til bedekninga av kona, og foreløpig så ser det ut til at avlshesten kjem på 15 dager etter mens, så da må me det litt flaks til i første omgang. (må jobbe med karmaen min, så universet er med meg)

Skrevet

Eg bør føde i sommerferien, slik at eg kan fortsette på skulen. Sidan eg tok ein utdannelse før eg starta på denne så har eg ikkje alverden med studielån igjen og bør bli ferdig snart. =) Me fann ut at det passa "best" å få den når eg var på 5. året og ikkje 6. året, og iallefall ikkje mens eg er i turnus etter det. Så etter litt at og fram så fann me ut at me skulle prøve å time det til sommerferien.

Me tar sjølvsagt høyde for at det ikkje går som me planlegger. Me prøvde å presse mallo inn på sommerferien også, me ho vart født mellom surgery eksamen og pharma, så det går ikkje alltid som ein planlegger.

Me velger å ta sjangsen alikevel. Eg har vokst opp som enebarn og syntes det var veldig ensomt, så derfor er det viktigere for oss at mallo får søsken enn at eg blir ferdig med studiene. SÅ me tar sjangsen på god helse mens eg er gravid, og unge som kjem på tida denne gangen =)

Lykke til med prøvinga dere også =)

Skrevet

Hmmm, mannen har vert i norge i 6veker, kvaliteten må jo nå nye høgder =P

Skrevet

Det er mellom dag 3 og 5 den er best. Er den nyere enn 3 dager eller eldre enn 5 dager begynner det å gå utover kvaliteten. Så han bør kanskje ordne seg selv før han kommer fra norge da, slik at han ikke kommer med noe halvpensjonerte svømmere.

Skrevet

Ja, det blir jo den raraste "ordren" han har fått fra meg nokon gang ;-) Kan ikkje ha gamalt wastematerial.

Skrevet

Haha, ja, men sånn er det når det blir mer en jobb enn tilfeldig kos.

Skrevet

Haha, det var neppe DET han hadde i tankane då han foreslo å prøve på ein til......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...