Gå til innhold

Deres aller beste råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Eg er ikkje så erfaren ift å prøve å bli gravid. Men no er gode råd dyre...... Me må enten klare å bli gravid på to forsøk (søkt ja, men verdt eit forsøk) eller vente nokon år. Så da må me jo gjer maks ut av desse to pp som me kan =P

Kva er dåkas beste råd? Eggløysinga er jo rundt dag 12-15? Når er det størst sjangs i ift desse dagane? Før eller etter 12? Er det lurt å prøve kvar dag, eller annakvar?

Eg har ganske så regelmessig syklus, me fekk mallo på første forsøk og eg har ikkje gått på hormonell prevensjon, så den delen taler jo mot oss. Men kva meir kan me gjer for å få det til.

Me er fullstendig klar over at det kan ta lengre tid denne gangen enn forrige, men det er verdt eit forsøk. Det er enten nå, eller om 3 eller 5 år. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det aller beste er å ta det som det kommer. Tror det er lite man kan gjøre til eller fra. Har man sex annenhver dag så treffer man El (da Sæd lever noen dager)... Nummer to satt etter 3-4mndr hos meg, den måneden vi hadde minst sex etter at vi startet som prøvere. Både jeg og mannen var borte to netter hver pga jobb og begge var syke ei lita uke hver (ikke mye kos med oppkast på den ene parten....) Gikk over 14 dager over IKM før jeg testet positivt og pga av så lite sex var jeg 100% sikker på at jeg IKKE var gravid...Det var tider det .o) Førstemann satt også hos meg på første forsøk .o) Da testet jeg forøvrig positivt 4 dager FØR IKM.....

Lykke til

Skrevet

=) Me får prøve å slappe heeeeeilt av, og "late som" at me ikkje prøver =P Me var så heldige med mallo, så eg tviler på at me har samme flaksen igjen. Men det er verdt forsøket. =)

Skrevet

Mitt beste råd er at du må kjøpe deg EL-tester digitale fra Clearblue. Start med å teste på dag 10, hvor lange sykluser har du forresten? Når testen slår ut, ikke finn på å kjøpe strimler da dere har dårlig tid, for de kan feil tydes pga den streken som MÅ være sterkere enn kontroll streken, altså når EL-testen den digitale slår ut, så må dere ha sex fra samme dag, dagen etter, og dagen etter der igjen, altså 3 dager på rad!!!

Hos oss nytter det ikke å ha sex anhver dag, vi er nødt til å ha sex dagen etter testen var positiv.

Hos meg er EL på dag 16-18, så det er langt fra sikkert at du har EL mellom dag 12-15. derfor må du skaffe deg digitale EL tester for å finne det ut ;O)

Lykke til!!!

Skrevet

Ok, slik skal eg skaffe meg. =) Eg er nesten sikker på at eg har 28 dagers syklus, regna ut ifra når eg får mensen.

Kan ein kjøpe slike på internett? Me bur i Ungarn, så eg veit ikkje om dei selger slike her nede.

Skrevet

mannen min mener det er mye enklere bare å ha sex hver dag:) Vil forresten tro de har de i Ungarn. Kjenner ei som bor der som har vært prøver lenge..

Skrevet

Eg satt akkurat og lo sammen med ei venninne her: mammo på apoteket i Ungarn og prøver å mime digital eggløysingstest =P Ønsk meg lykke til.

Er desse testane pålitelige fra første syklus? Eg trudde dei trengte ein syklus eller tre for å bli "kjent" med syklusen og så gav den beskjed når ein var fruktbar. ELler er det kun dei som vert brukt som prevensjon? Me prøver allerede om halvanna veke, så da er det kanskje litt seint med slik tester.

Skrevet

Hei;)

En god regel er å ha sex annenhver dag fra dag 10 i syklusen til dag 20. Da er du sikker på at du har truffet eggl. Legene anbefaler å ikke ha sex hver dag da det svekker svømmerne. Det er i dagene før el man bør ha noen svømmere på lur inni seg. De ligger faktisk og venter på at egget blir sluppet og da svømmer de for harde livet..haha;) Egget lever ikke lenge, så kjør på fra dag 10 minst. Ta folat også. hjelper ikke på å bli gravid, men det er viktig for forsteret.

Masse lykke til;);)

Skrevet

Ja, disse er pålitelige, de viser LH stigning 36-12 timer før egget slippes.

Vet ikke om disse nettbutikkene sender til Ungarn, men løp på apoteket i morgen å spør etter de der, husk DIGITALE, vet ikke hva de heter på ungarsk heller hehe...

Ring ClearBlue å hør om de selges der kanskje ;O)

Skrevet

Tenkte å stikke innom apoteket i morgon, og mime eggløysing ;-) Så får eg ta det fra der =)

Skrevet

Mitt aller aller beste råd er å ha sex! he he:)

Det er en sikker vinner!

Sex annenhver dag rundt el og ellers ta livet med ro:)

Skrevet

Sex ja, får høyre med mannen om han virkelig vil det etter to mnd fra kvarandre......

Kjenner på presset her, sidan me berre har to forsøk på oss. Hardt å ta det med ro da. =P

Skrevet

Hvorfor bare to pper?

Vi bør vel klare denne gang eller neste om jeg skal klare å få meg stipend fra lånekassen... ånei, hvilket press, he he:)

Sist gang så hadde vi 3 pper på oss, men da fant vi ut at om det ikke klaffa ville vi bare fortsette uansett:) hi hi.

Skrevet

Eg har mykje obligatorisk på skulen, og trur det kan vera litt vanskelig å gå på skulen uka etter keisersnitt. SÅ me håper på å få ein sommerunge. Eg har allerede prøvd å skvise inn kirurgipraksisen min i påskeferien (venter på svar no). Det er litt for mykje som skal klaffe liksom. Me har lurt litt på å prøve å snike til ein pp som klaffer med januarferien, men eg veit ikkje. Funker det ikkje på 2pp så trur eg me kjem til å vente til eg er ferdig med turnustida, om 4 år.

Skrevet

det er lenge med 4 år altså. Ja, regna med det var pga utdanninga di. Men er det ikke mulig å få permisjon i løpet av turnustida?

Skrevet

Ja fire år er lenge. Da blir det "stor" aldersforskjell mellom mallo og neste, samtidig så er det ikkje sikkert at eg rekker alle dei fire eg vil ha da =P

Det er nok mulig med permisjons i turnustida, og er noko me kjem til å vurdere om det ikkje klaffer no. Men det er tyngre å gå gravid når ein er på sjette året, som er nesten utelukkende praksis, og i turnustida som har lange og harde vakter. Større sjangs å klare seg gjennom året uten sjukemelding og få det gjort uten å forlenge utdanninga enda eit år. Så eg vil helst klare det no, men klaffer det ikkje så får me ta det fra der. =) Er litt spent da. Håper inderlig det klaffer.

Skrevet

Skjønner at det passer best nå ja:)

Når har du ikm?

Jeg har på tirsdag... :) spent.

Torsdag førstkommende skal jeg til legen for noen mageproblemer, men håper ikke har foreslår tiltak som er usunt for en evt graviditet:)

Skrevet

Da blir det spennende på tirsdag ja.... =) Brukte dere mange pp på førstemann?

Eg har mensen no, så det er i planleggingsfasen enda. Mannen kjem heim rundt 27.oktober, og i følge eggløysingskalkulatoren på babyforum.no så er dette dei magiske datoene våre

Din fruktbare periode er: 21.10.2008 - 26.10.2008

Eggløsningen finner sted: 24.10.2008

Termin: 19.07.2009

Så det ser litt mørkt ut for denne perioden. =(

Lykke til på torsdag også, håper det går bra (og at det er gravidovennlig, hehe).

Skrevet

Vi brukte vel 3 pper på førstemann. Men de var lange, ca 42 dager hver. Kroppen min var litt i ulage etter hormonprevensjon. Dette var mens jeg fremdeles fikk lov å bruke slikt.

Nå har jeg egentlig fått beskjed om å aldri bruke hormonell prevensjon mer og jeg har vært uten slikt siden november i fjor tror jeg. Eller... jeg husker ikke helt, men er en stund siden jeg ga opp blødningshelvetet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...