Desemberbaby08 Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg holder på å brenne opp... Har noen av dere medgravide noen gode råd/tips mot dette? Hvorfor får gravide så mye halsbrann egentlig?? Setter STOR pris på svar! Jeg er desperat..
Bobla74 Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Hos meg hjelper ikke noe :-( Men har hørt at flytende Gaviscon er det som hjelper best om du ikke har prøvd det. Kan hjelpe å ligge med hode litt høyere, enten en ekstra pute om du klarer det, eller legge f.esk en bok under "hodedelen" av sengen. Ellers er det jo en del råd om Yoghurt og den type ting. Men, hos meg blir det gjerne verre med for mye av den sorten, spesielt Tine sin .-) Dårligere plass i magen gjør at magesyren lettere "presses" tilbake i spiserøret. Dårligere plass gjør at lukkemuskelen fungerer dårligere.
En liten mamma Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 For meg er det beste hjelpemiddelet å spise lite til hvert måltid, og heller spise et par ganger ekstra. Mandler bruker å hjelpe når halsbrannen er moderat. Gaviscon er siste utvei for meg, da forsvinner halsbrannen med èn gang.
piha Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg bruker flytende gaviscon om natten når jeg er desperat, og på dagen og kvelden spiser jeg noen få mandler som jeg tygger veldig godt. Det hjelper meg. Og jeg fikk tips om å drikke camomille-te, og det hjelper det også, men nå har jeg drukket den teen i månedesvis og er så lei at jeg spyyyyr. svangerskapshormonder gjør at glatt muskelatur blir slappere, og lukkemusklen til magesekken er i denne kategorien. Det og det de andre sier om at det er mindre plass, magen blir skviiiist og det er kortere vei opp. har også hørt at Lovehearts skal funke, men det har jeg ikke prøvd. Er ikke så keen på å spise sukker hele dagen. Har også hørt andre kjærringråd om å røre ut litt potetmel i vann og drikke det, eller la rene skrelte poteter ligge i vann over natten, også drikke dette. jeg har også lest at vann med sitron i hjelper fordi sitron faktisk er basisk og ikke syre (synes det er uforståelig) men jeg har ikke prøvd dette. Ellers har jeg ikke noe mer. Jeg drikker melk, men synes ikke det hjelper for halsbrannen. Men små hyppige måltid hjelper også. god bedring og lykke til.
mammanov08 Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Hos meg hjalp fotsoneterapi en stund, nå går jeg ikke så ofte lengre, ca annenhver/tredjehver uke, mest grunnet bekkenløsning. Ellers drikker jeg melk, biola, spiser mye vaniljeis og prøver å holde meg mest mulig unna mat med tomatsaus som pizza, lasagne, taco, leverpostei. Har kjøpt halsbranntabletter som jeg tar om nettene.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg hadde en forferdelig vond halsbrann her for noen netter tilbake. Fikk ikke sove, sà jeg stod opp. Jeg tok frem vaniljeis som jeg fant i fryseren, og gumlet i meg. Og det var som à komme til himmelen! Isen kjòler ned halsen, og halsbrannen forsvant :-)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har ekstrem halsbrann hver dag og særlig på natten. Sover sittende. Hvis ikke kaster jeg opp syre. Jeg er nødt å ta et legemiddel som heter Ranitidin. Er du ekstra utsatt anbefaler jeg disse. Fastlegen min som sa jeg kunne ta dem. Jm enig. Men: Jeg har som sagt ekstrem halsbrann, og for dem som ikke har dette vil nok flytende gaviscon+lovehearts være mer enn godt nok..
Jente2011 Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 eg drikker melk, det fungerer fint på meg iallefall:)
Gjest elissa2 Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 heeeeeeei:) jeg var mega plaga av halsbrann.......satt oppreist i senga hver natt, og kunne nesten ikke spise noe. fikk halsbrann av alt.........biola naturell jenter, jeg drikker det på kvelden og ellers om halsbrannen skulle melde seg. og har ikke hatt halsbrann på over ei uke:) er ikke sikkert det fungerer like effektivt på alle, men det er jo verd et forsøk????????? masse lykke til:)
Ragdoll Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har bare ett svar å gi deg.. LINK LINK LINK!!! Min trofaste venn, dag og natt. Dreper brannen veldig fort, men litt dyrere enn de andre merkene!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå