Gå til innhold

Hvor lenge brukte barnet ditt smokk da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste sluttet når hun var 3 år, mellomste brukte aldri og minste var 8 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok smokken fra guttene samtidig, og da var eldste 3 år, og minstegutten 1,5 år. Syntes det va for tidlig med minstemann, men på høy tid med eldstemann. Men til all overraskelse gikk det kjempelett med begge to:)

Minstejenta vår har aldri brukt smokk, så der slipper vi det problemet:)

Skrevet

Brukte aldri smokk til noen av våre.

Skrevet

Har vel sluttet rundt 2 1/2 - 3 årsalderen hele "bønsjen" tenker jeg.

Eldstejenta var vel 2 1/2, og de to fosterbarna våre, var 3 år (gutten) og ca 2 1/2 (jenta).

Mini, han er 2 år + 11 mnd nå, og bruker fortsatt, men planen er at den skal sendes til Kaptein Sabeltann rundt 3 årsalderen - så snart..

Tuppemor er bare 7 1/2 mnd, og tutter som en gal, så hun får tutte i vei noen år til ;)

Skrevet

Ca 10 mnd. Ville plutselig ikke ha den lenger, og det var egentlig helt greit for oss.

Skrevet

Dagsmokken forsvant sommeren før hun var 3 (bursdag i sept), nattsmokken i november samme år, altså 3 år og 2 mnd. Juniro på 7 mnd bruker fortsatt smokk og det ser ut til at han ikke har noen planer om å kvitte seg med den ennå. Synes de er søte med smokk jeg, dessuten så har de vel funnet ut at den neppe gjør noen skade på tennene/tannstilling, så ikke noe stress med å bli kvitt den heller :o)

Skrevet

Dagsmokk sluttet vi mer eller mindre med før hun fylte året, men sovesmokk ble beholdt til like før hun fylte 3.

Skrevet

Igen av tullene har hatt sansen for det

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har brukt "slappe av på sofaen" og "sove i bilen" smokk frem til i sommer omtrent, og nattsmokken gikk på 4årsdagen nå for noen uker siden...

Skrevet

snuppa blir snart 2år, bruker den kun når hun sovner (den detter ut etterpå). begynte i dag faktisk og snakke om at det bare er babyer som bruker det, så vi får se. kanskje vi tar den bort snart??? hvordan gjør man det egentlig??? det har ikke jeg satt meg inn i. bare tar den bort og tåler gråting en stund? hva med når hun våkner om natten og vanligvis bare tar smokken og legger seg til igjen? ( hvis noen har erfaring. har mine tanker selv også altså).

Skrevet

Slutta like før hun blei året...

Men var ikke velig avhengig av den.. Brukte den mest for å sovne om natta, men etter 3 dager med litt sutring til leggetid hadde hun glemt den.

Nå er hun bare søt når hun gir vesla smokken når hun mister den:)

Skrevet

Eldste sluttet da han var 2,5 år, ga bort smokkene sine til Kaptein Sabeltann. Vesla bruker fortsatt smokk (er ti måneder).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...