Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Fikk mitt første barn for godt og vel 2 år siden. Han var 4500 g, og fødselen var traumatisk. Er så redd for å oppleve det samme igjen! Var på UL i dag, i uke 33. Legen mente jenta i magen var 2400 g nå... Hvor mye legger barnet på seg siste ukene? Jeg skal til lege på sykehuset, der jeg fødte sist, i neste uke, for å se an str på babyen, og høre hva legen mener. Om babyen er stor kan jeg få keisersnitt, eller settes igang før termin sa jordmor. Hvor lenge før termin setter de i gang da? Og vil jeg da få en dato for igangsettelse....? Keisersnitt?
aanonym Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Storebror ble estimert like før fødsel til ca 3800. Han var nesten 4800. Fødselen var en forferdelig opplevelse både for meg og barnet. Lillebror ble estimert til å bli ca 4600. Det var fullstendig uaktuelt for meg å i det hele tatt vurdere å forsøke å føde vaginalt, så jeg fikk innvilget planlagt ks. Han var 3800 da han kom... Konklusjon: Sånne vektestimater er ren bingo .
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har fått planlagt KS etter estimat på UL. De trodde hun var stor, men det var hun ikke (3500). broren var derimot 5 kg og det endte med akutt ks. Hvis de er i tvil og du har en uhyggelig fødsel bak deg ville jeg bedt om planlagt ks. De lovet å sette i gang med med førstemann, men gjorde det ikke når alt kom til alt. Endte dermed med å gå 10 dager over tiden med gigantbaby. ikke særlig lurt, kunne jo gått skikkelig ille. Tror de setter i gang ca en uke før termin og ks setter de i gang fra ca 14-5 dager før termin, alt avhengig av sykehus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå