¤A-09¤ Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Vi har akkurat kjøpt oss hus, men det er ett skikkelig oppussingsobjekt! Det er bare bra, da vi kan få det akkurat som vi ønsker det, men.... Så var det dette med oppussing og graviditet da. Jeg er snart 12 uker på vei nå, ca. 18 uker når vi flytter inn. Har lest så masse her inne om at det er farlig å male og oppholde seg i nymalte rom. Nå lurer jeg på hva som virkelig er fakta om dette. Kan vi f. eks bruke en spes type maling? Noen med tips?
mamarama og lille banan Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 unngå oljebasert maling og luft godt når dere maler
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Jotun har jo nå også kommet med den nye malingen "sense" (tror det var det den het) som er utviklet i samarbeid med Norges Astma og Allergiforbund, og i reklamen på tv skal den i alle fall kunne brukes hvor det befinner seg gravide ;o) Luft godt uansett. Og om du ikke kan male så er det fortsatt mye annet du kan gjøre om formen tilsier det; sparkle, pusse, legge gulv, snekre osv. Etter evne og glede ;oD
Vil Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Å, så heldig dere er! Ja, vannbasert maling har ikke så masse gasser - men jeg tror ikke maling er så lurt å drive masse med for din del uansett. Hm. Her får du nok kalle inn til dugnad i venneflokken og storfamilien. Når de får høre hvorfor kommer de nok uten et kny. Du kan jo steke vafler på kjøkkenet, eller gjøre noe i hagen i mens.
¤A-09¤ Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2008 Takk for tips. De er notert:-) Nei, jeg tar nok ikke sjangsen på å male selv, men er mest bekymret for at jg ikke kan oppholde meg i nymalte rom. Hørte om her inne som hadde besvimt pga dette og det har jeg ikke noe planer om;-) Vannbasert og luft er altså løsningen. Ja, tror nok vi kan få bra med hjelp mot litt servering "selma". Føler meg litt hjelpesløs for tiden! Hehe.
mamma til 2 <3 Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Hei! Vi driver også med oppussing i huset nå, og det jeg fikk beskjed om var at vannbasert maling ikke er så mye "tryggere" enn oljemaling, dette fordi den avgir visstnok gasser lengre enn oljemalingen... Ville bare informere om dette, er ingen ekspert på dette med maling og slikt...
Vil Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Oj, greit å vite snart mamma til 2. Vi kommer også til å male litt om en stund. Gasser "lenger" sier du. Hm... Vil det si at det nesten er bedre med oljemaling det da, så lenge jeg er ute av hus et par dager? Hvis alle gassene blir borte fortere? Og ang. det at du føler deg hjelpesløs Har sommerfugl i magen... Tror jeg kan kjenne meg litt igjen i den. Jeg er vant til å være "en av gutta" i endel sammenhenger, feks flytting og oppussing. I vår vennegjeng er det alltid masse dugnader, og jeg synes alltid det er så flaut å være med på oppussing der jenta i huset går med håndveska under armen og bærer en stålampe eller en kaktus, mens alle de andre svetter under pianoet. Men nå er du gravid, og må bare finne deg i å slappe av. Ingen bønn. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå