Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Hei! Har eit ørlite problem... Har fått ei slags rift rett attmed eine brystvorta, så det er ubehageleg å amme (kun på den eine sida). Rifta kom nok pga feil ammeteknikk i begynnelsen, no tar han brystet bra. Men det er vondt å amme, så tenker å ta ein pause på den eine sida til rifta har grodd litt (redd for å få infeksjon eller noke sånt). Går det ann å amme kun på ei side? Må ein då pumpe/handmjelke den andre sida for å oppretthalde mjølkeproduksjonen? Eller går det ann å la vere å tømme brystet, for så å få igang mjølkeproduksjonen igjen? (ungen er knapt ei veke, så er dumt om mjølka forsvinn på ei side føler eg). Noken som har erfaring?
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 På ammehjelpen har de gode råd mot såre brystvorter. Du kan lese om det her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=32 God bedring!
mamman til to gutter Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Det samme skjedde på meg også. Jeg fikk den til å gro ved å ha "puppen løs" så mye jeg kunne. Satt med gardinene for og puppen til lufting så sant jeg kunne og sov uten bh med håndkle under selvom det ble mye søl. Jeg ammet fra begge puppene hele tiden og det gikk greit. Jeg hadde ammet i såkalt tvillingstilling først og byttet til "vanlig" amming samtidig som jeg luftet mest mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå