Gå til innhold

Hos gynokologen....

LilleTrille med en tulle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurt om dette før, men fikk lite svar...

Jeg har en cyste som jeg har hatt i 1 1/2 år nå, hvertfall. I dag ble det oppdaget enda en som er mye større, like stor som livmoren min.

I tillegg har jeg muskelknute på høyre side..

Jeg spurte hun om det var sånn PCOS, men hun sa nei til det da.

Jeg lurer likvel på om det kan være det, har så lange sykluser og tror ikke jeg har eggløsning. Og gravid har jeg hvertfall ikke blitt etter 6 pp.

Hun sier ingen ting om at hun ser noen egg osv.

Hvordan opplevde dere med PCOS at det startet og utartet seg, og har dere mange symptomer?

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei LilleTrille :-)

Jeg kan fortelle litt om hvordan det har artet seg for meg. Vi bestemte oss for å prøve på barn for en god stund siden, men vi kom aldri i gang med prøvingen ettersom jeg aldri fikk mensen (hadde før dette gått på p-piller i 7 år, og hatt regelmessig menstruasjon). Da det hadde gått over 6 måneder uten mens kontaktet jeg gynekolog. Der ble det tatt innvendig ultralyd og han fant masse cyster på begge eggstokkene (PCO). Mange små, to større hvorav den største er på 18x23 mm. Har foreløpig ikke tatt blodprøver, så vet ikke om jeg også har hormonforstyrrelser (PCOS), men mistenker dette selv. Skal ta en del blodprøver i kommende syklus, så får vel vite det da. Utover manglende eggløsning har jeg lite symptomer. Litt kviser som jeg nå setter i sammenheng med PCOen. Fikk resept på Pergotime som ikke ga meg eggløsning. Mannen min har levert sædprøve som var i orden, og jeg skal nå til laparoskopi for å brenne hull på cystene og sjekke om egglederne er åpne. Veldig kjedelig med at det tar sånn tid før vi kan komme ordentlig i gang, men ting skjer - og utredningen går fort. Jeg har vært hos privat gynekolog, og har blitt tatt veldig på alvor. Har heller ikke opplevd mye venting som mange i det offentlige gjør.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...