Gå til innhold

Bleieskift, hvor ofte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte skifter man bleier? Noen sier tre ganger, andre sier opptil ti ganger. Er det så forskjellig fra barn til barn altså?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for å ha det på det reine, jeg snakker om hvor ofte i døgnet, ikke generelt, hehe.

Skrevet

Etter behov :-)

Noen dager er det tre ganger andre ganger hvertfall 10.

Dessuten varierer det med hvor gammelt barnet er. I starten blir det nokså ofte, men etterhvert klarer det seg med færre skift (pga mindre/sjeldnere avføring og slutt på skifting om natta).

Så ja, det varierer fra dag til dag og fra unge til unge.

Skrevet

Men sånn de helt første ukene, par månedene, da er det oftere enn tre ganger altså? Ca hvor ofte da? Typen min trur tre skjønner du, men jeg prøver å fortelle han at vi må belage oss på iallefall rundt 7-10 ganger i førsten..

Skrevet

Synes å huske at vi skiftet på lillegull ved hvert måltid og til å begynne med ammet jeg henne 8-10 ganger hvert døgn, så da var det vel 8-10 skift i starten...

Skrevet

Sånn i snitt vil jeg tro ca 6 bleier.

fordelt omtrent slik på dagen 08, 12, 15, 18, 22 og en gang på natta.

Småen min på ett år har i hvertfall 4 skift pr. dag og han skifter ikke på natta...

07, 11, 15 og 18.30

Så så lite som 3 skift tror jeg nok aldri dere kommer til å oppleve før dere er i gang med bleieavvenningen ;-)

Skrevet

Mente å skrive at

Sånn i snitt vil jeg tro MINST 6 bleier ... ikke ca.

Skrevet

Minst 6 ja.. Det er vel noe om at man kan skjekke matinntaket til bebbisene med å telle antall våte tissebleier i døgnet.. Husker ikke nøyaktig, men tror det var noe med at hvis det ikke var 5-6 tissebleier så fikk ikke den lille nok mat/væske..

Min er 17mnd nå og vi har iallefall 4-5 bleier hver dag + eventuelle ekstraskift..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...