rigmora Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Hjelp. Jeg er nå 16 uker på vei, og i de 4 siste ukene har migrenen kommet snikende på mandag, og ikke blitt borte før torsdag. Det er heeelt uutholdelig. Jeg går til neprapat, og er 100% sykemeldt. Er tørst helet tiden, så jeg drikker vann konstant. Er bare hjemme hele tiden, og de dagene jeg ikke har migrene er jeg så sliten at jeg ikke orker noen ting. Dette begynner å slite på meg nå, og tanken på at jeg har mange uker igjen av svangerskapet er tøft.... I tillegg har jeg oppkast, så gjør ikke forman min særlig bedre. Er det flere sm har masse migrene i svangerskapet? Kommer det da som meg på samme da hver uke? Noen tips???
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Har slitt med mye hodepine de siste ukene, men er usikker på om jeg kan skylde på migrenen for det hele. Har stort sett hodepine annenhver dag, og det varer mesteparten av dagen - synes det minner mer om spenningshodepiner, men det går frem i tinningen som migrene.. Vanskelig å beskrive i grunn, men det sliter veldig på humøret og innsatsviljen ja! Jeg tar igrunn bare paracet for å ta toppen av smertene og krysser fingrene for at det kommer til å bli lettere etterhvert :/
Håpefull! Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg var mye plaget med migrene i starten av svangerskapet, men har heldigvis vært foruten en stund nå. Har du noen gang vært henvist til nevrolog pga migrenen din?? Harde migreneanfall skal visstnok stresse fosteret endel, så enkelte leger mener det da er bedre å ta sm.stillende (da noe annet enn Paracet). Jeg ville rådført meg med legen din og fått henvisning til nevrolog og evnt. hvilke sm.stillende du kan ta. Dette tar jo alle kreftene dine:) Masse masse lykke til:)
Underveis --> Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har bare hatt ett skikkelig migreneanfall i mitt liv (i forbindelse med menstruasjonen jeg ble gravid på), og har egentlig ikke noen gode råd til deg. Vil bre si at jeg misunner deg ikke! Uff og uff! Jeg tror de som ikke har hatt migrene ikke aner hva dette er snakk om. Du må ta kontakt med legen din og se om det ikke er NOE du kan ta for å forebygge, eller i alle fall gjøre hverdagen litt lettere. Lykke til!
Mini LK Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Hei. Har også, og er plaget med migrene/spenningshodeverk og hyperemesis Er blitt bedre sist uken og går jevnlig til osteopat som knekker og setter nåler ellers har jeg vert en gang til healer og er blitt bedre etter dette. Du må forsikre deg om at væskebalansen er i orden siden du kaster opp både den og blodsukker variasjoner kan utløse hodeverken. Ellers bør du føle at behandlingen hjelper eller prøve noe annet, akkupunktur kan hjelpe godt mot migrene, gå til noen du har tro på. Så snart du er ute av den "onde sirkelen" må du bestemme deg for at den hodeverken ikke skal få komme tilbake, det kan hjelpe litt. Den psyken vår kan spille inn selv om man ikke tror det. God bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå