Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 I forelskelsens rus flyttet jeg til sambos hjemsted, mens jeg fortsatt har nettverket og familien min en time unna. Sambo er av typen som jobber 12 timers dager, og ofte mer. Det vil si at vi sees sjelden i hverdagene. Og nå ønsker jeg å flytte nærmere mitt hjemsted, men han er helt uenig. Hans to barn fra tidligere bør ha en stabil plass å bo i nærheten av sin familie (altså sambos familie). Men det skal sies at de er hos oss en langhelg annenhver måned grunnet at mor flyttet langt bort. Nå har vi bodd der i 3 år, og jeg kjenner at jeg orker ikke bo der til neste sommer. Er jeg urimelig?
*-* Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Hvis mor ikke en gang bor på det stedet dere bor nå så syns jeg samboeren din sitt argument er ganske uholdbart, Da virker det mer som om det er han selv som ikke vil flytte. Barna er hos dere en langhelg i måneden, hvis de likevel bor langt borte, så kan de like gjerne komme på besøk til dere en time unna enn der dere bor nå. Hvis det handler om at samboern din er redd for at barna skal miste kontakt med hans familie så syns jeg det blir litt søkt. Han får jo selv sørge for holde kontakt ved å feks dra på en middag/overnatting hos familien sin med barna annenhver måned og be foreldrene sine hjem til dere annenhver måned. Da blir det bare et besøk annenhver måned på hver. Dessuten er det mange som ikke ser besteforeldre så ofte, og mange som bor med en times avstand. Kontakten med far og deg evt søsken og trivselen i deres familie er viktigst. Det er kasnskje slik at dere to skal ha barn en gang også? Da er det vel minst like viktig at de barna bor i nærheten av sine besteforeldre på morssiden? Ditt nettverk kan syns å være viktigere for deg i hverdagen enn hans er for ham siden han jobber så mye. Dessuten jenker og ofrer du deg mye ettersom han har barn fra før, så så lenge flyttingen deres ikke vil gå spesielt utover hans barn bør det være noe han kan gjøre for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå