Gå til innhold

Middag til 6,5 mnd gammel baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby som ikke vil ha noe rett og slett.. har prøvd lenge med gulrot og potet, som virker helt greit.. men ikke det helt store..

Middagsglassene synes hun er grusom!! å det kan jeg forsåvidt skjønne..

dere som laget maten, gav dere ungene kjøtt (kylling,fisk) da de var 6,5 mnd gamle?

MÅ hun forresten begynne å spise middag nå? får ett måltid grøt, litt frukt og ellers mm... vokser og legger på seg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes jo folk som fullammer enda da, så middag er ikke nødvendig. Men så lenge ungen ikke er fornøyd, så må du bare prøve deg fram.. prøv å gi litt mosa kylling sammen med potet og gulrot!

Skrevet

Hei. Husker ikke så langt tilbake egentlig, er jo snart 2 år siden:)) Men mener jeg ga litt kokt potet most sammen med litt leverpostei og evt kokt gulrot. Med en liten smørklatt eller melkeerstatning. Tror ikke jeg brukte saus så tidlig.. Men en liten dæsj lite krydra saus er helt ok. Ellers kan hun jo få grøt?

Olje er også fint å blande inn.

Fant nå igjen ei bok jeg fikk av helsesøster som heter rett og slett "mat for spedbarn". Den har de sikkert hos deg også.

Står at fisk og kjøtt er viktig å introdusere i barnets andre levehalvår, med tanke på opptak av bla jern.

Viktig å ikke bruke særlig med salt. Urter er fint.

Lykke til....

(glass maten er helt håpløs ja.. Syns mine to også. Kokte potet og grønnsaker og kjett/ fisk og moste sammen... Utrolig hva man kommer på når man snakker om det..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...