ajate *høygravid* Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Noen som har tegn på at noe er på gang? Hvordan er tålmodigheten? Ingen tegn her, skranter på tålmodigheten, men dagene går på et el. annet vis. Har siste tid (forhåpentlig) ved jordmor på torsdag.
TeBax Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Har termin i dag, men det er absolutt ingenting som tyder på at han vil komme i dag. tålmodighet, hva er det? hehe. noe jeg ikke har ihvertfall
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Termin i morra. Tålmodigheten har fått seg en stor prøve, jeg var overbevist (av en eller annen grunn) om at han ville komme ut før tida... Storebroren kom noen dager før, så var vel derfor. Kjenner forhåpningene stiger hver gang jeg får vondt. Har tak i mage og rygg som kan vare i et par timer i slengen, men til nå har de bare stoppet opp igjen. Ellers er det masse kynnere og nedpress. Har innmari lyst til å treffe han som bor i magen nå, kjenner jeg! Men som du sier, ajate - dagene går da på et vis! Rekker ikke kjede seg med en 2-åring i hus, egentlig;-)
Ludviginne - mamma!! Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har termin i dag, men ingen tegn her. Ikke uventet heller, er ganske sikker på å gå over, så jeg er ikke særlig utålmodig heller. Koser meg så godt jeg kan jeg
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Termin i morgen. Tålmodigheten får jammen prøvd seg. Skikkelig søvn har jeg vært uten de tre siste mnd og vannet i kroppen holder på å ta knekken på meg. Men ellers er formen tipp topp og det er ingenting som tyder på at lillegutt vil ut enda... Trives å gå gravid men disse siste dagene går vi bare og er nyskjerrige på hvordan ser ut:) Vil møte han!!!!! :) Blir spennende hvordan det hele starter og hvor lenge det blir til:)
trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Hei hei alle sammen ) Jeg har termin på søndag. Ingen tegn til fødsel her enda heller.. men plutselig så er det vel i gang tenker jeg.. ) Har jo masse kynnere, som er litt vonde på kveldene, men ingen andre tegn. Min første jente kom 6 dager før termin, så jeg har allerede gått lengre med jenta i magen nå enn med henne, så dette er spennende! Føler at jeg like gjerne kommer til å gå over termin nå, for slimproppen har ikke gått, og formen er finfin. (bortsett fra en grusom kløe/utslett jeg har hatt de siste dagene..) Var på føden på lørdag. Da ble det tatt ctg, blodprøver, urinprøve og blodtrykk, men fikk ikke utslag på gallesyreopphoping, så da var det ikke mye å gjøre.. Men lillemor var stresset på ctg, så det ble tatt to stk, men hun roet seg på den 2. målingen. Fikk en allergimedisin, men jeg er ikke så gira på medikamenter, spes. siden den ble gitt på resept og at det er en generell medisin som hjelper mot kløe... De vet jo ikke hva utslettet mitt kommer fra... Men, jeg tenker at det kan være kroppen som begynner å bli klar for å føde jeg...ikke vet jeg ;O) noen med lignende kløe kanskje?? Lykke til alle sammen, artig å følge hverandre nå fremover. )
2 gutter og 1 jente Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 hei! jeg har termin på søndag, så det er jo enda 6 dager til. Jeg er veldig innstilt på overtid, men kjenner at jeg samtidig er veldig sliten og lei nå. Føler meg som ei elendig mor, for det blir så alt for lite leking med ettåringen min stakkar.... kjenner ingen ting, ingen tegn, ingen slimpropp og ikke noe annet heller. Var på ultralyd på fredag og fikk da vite at jeg har massemasse fostervann (dobbelt av det vanlige) så gynekologen sa at det ville gjøre det vanskeligere for kroppen å starte riene selv. men jeg regner som sagt med overtid, da jeg gikk 16 dager over med førstemann og mamma gikk over med oss alle. Så jeg er ikke utålmodig sånn sett...bare sliten og skulle så gjerne ha vært i litt bedre form.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har termin på onsdag, så satser på at fullmånen gjør susen! I dag har jeg skikkelig skjemt bort meg selv med en time hos frisøren, går til en økologisk frisør så kunne stripe håret med god samvittighet, og fikk ny klipp i samme slengen, dyrt men deilig!!! Fikk med masse prøver på økologiske shampoer, balsam etc. som vil være perfekt å ha med i toalettmappa til føden når den tid kommer Kan virkelig anbefalen en eller annen form form for skjønnhetspleie nå, det er en stund til neste gang man får sjansen.
bønni Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Takk som spør ajate :-) Jeg har termin på fredag og føler at jeg går rundt i min egen lille boble av en verden. Har sånn passe lyst til å sosialisere - føler meg fjern og synes det er godt å gå hjemme... hehe. Jeg føler at kroppen stadig gjør seg klar for å avslutte dette her nå - men det kan den jo holde på med i inntil nesten 3 uker til. Synes dette er ubehagelig og litt slitsomt, men er i grunn ganske tålmodig allikevel. Har blitt flink til å ta det skikkelig rolig, ser masse masse film her hjemme på sofaen, og på kino. Det eneste er at det er jo helt umulig ikke å spise for mye, men det får jeg årne opp i utover høsten og vinteren ;-) Spennende å følge med på dere da, merker at jeg blir mer og mer nysgjerrig på hvilke nick som blir borte nå mot slutten :-D Gleder meg til det blir meg, jeg er helt klar for det!! Bare pittelitt nervøs da, ih, spennende!
redfox Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Har termin på lørdag Venter,venter,venter og venter ,hehe Håper hver kveld når jeg ¨legger meg ,at nå MÅ ting skje...men våkner like fin dagen etterpå :S Har gått sykmeldt så og si hele svangerskapet ,så tålmodigheten min har forsvunnet for LENGE siden Men,men...får vel dagene til å gå på et vis
cabe- fått gutt nr fire :) Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 Termin på søndag her, og må nok innrømme at jeg trodde jeg skulle være ferdig født på disse tider. Regnet med litt "bonus" på fjerdemann, men det ser ikke slik ut gitt Er veldig forhåpningsfull, men det blir aldri noe mer enn passe kraftige kynnere. Så nå prøver jeg å legge planer for hver dag fremover, blir gal av å sitte her hjemme å trykke. Småguttene mine har fri fra barnehagen to dager i uka, så de dagene går nå fort. Men lite overskudd, dårlig nattesøvn og ett dalende humør gjør at jeg er superklar for å få det overstått. Veldig spennende å følge dere her inne disse siste dagene!!
bønni Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 Puffer fram denne tråden igjen jeg :-) Er dere her fortsatt, eller gjorde fullmånen sitt i natt? Jeg er her, har vondt i korsryggen/mensvondt i dag, men tror ingenting som helst hehe. To dager til termindato for min del nå, synes det er spennende dager!! Flere her med termin denne uka??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå