Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke gjort det- ennå. Og nå er jeg i uke 38! Har startet permisjonen, men føler meg tung og sliten. Lavt blodtrykk, lite jern.. Orker ikke den store husvasken. Mannen min kan kanskje gjøre noe men han har egentlig for lite tid. Hvor rent må det være da? Det er jo mye støv i krokene for å si det mildt. Kan babyen få plager av dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vasker ikke rundt. Vi vasker og støvsuger hver uke, tror ikke man trenger bedre renhold enn det. Det er mulig at VELDIG mye støv kan ha noe å si for allergier, men jeg synes ikke det er nødvendig å ta helt av med vaskinga. Nå i helga tok mannen min mesteparten fordi jeg ikke var helt i form.

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å vaske rundt, men det blir nok til at jeg (vi) prøver å få til en vanlig vask en gang i uka nå fremover. Vi har ikke vært de flinkeste til å vaske hver uke før. I og med at det bare er oss to er det begrensa hvor støvete/møkkete det blir. Men nå vet man jo aldri hva som skjer (er 39+0) i dag, og da kan det jo være greit at huset er rimelig rent til man kommer hjem fra sykehuset. Men ingen skuring av kjøkkenskap, tak og vegger her i gården, nei!

Skrevet

Joo. men vi er nok ikke så flinke med ukentlig vask som dere. Her trengs det egentlig en storrengjøring..

Skrevet

Hm litt rart spørsmål egentlig. Huset blir jo vasket en gang i uken uansett fødsel eller ikke. Så svaret blir vel egentlig nei, jeg vasker ikke noe mer enn vanlig, men liker alltid å ha det rent og ryddig rundt meg:o))

Jeg har bekkenløsning, en mann som jobber mye og to barn så vi valgte å få inn litt hjelp hver uke. Koster meg 100kr. i timen og hun vasker ca to timer. Så 200 kr i uka er det absolutt verdt. Jeg rydder og steller resten av uka:o))

Skrevet

Ikke utover normalt renhold, nei.

Og det er gubben som tar det ... jeg får slippe den typen utskeielser på slutten :-)

Skrevet

Det er ikke noe rart spørsmål det altså, for det er veldig mange som blir helt revet med av rede-bygge-følelsen før fødsel. Det er helt vanlig å ta helt av når det gjelder vasking før babyen kommer. Noen vasker i alle skap og baker så fryseren nesten sprenges. Her har vi gjort en del, men det begrenser seg hvor lenge det holder seg rent og pent med en aktiv 3-åring i huset. Ikke slit deg helt ut du! Babyen bryr seg ikke om vinduene skinner;-)

Skrevet

jeg gjord det sist gang. men da var jeg vel og merke førstegangs så hadde mere overskudd...

Skrevet

Jeg har gjort litt ekstra. Liker å ha orden i skuffer og skap, må kastes en del ting innimellom så det ikke blir helt fullt av ting vi egentlig ikke bruker lengre. Så tredet å vaskes steder vi ikke tar jevnlig, som gjesterom, oppå skapene på vaskerommet, inni garderobeskapene osv. Jeg har aldri vært den som må vaske tak og vegger til jul, men er litt mer sånnnår det ventes baby for da vet jeg det er lenge til jeg får anledning og overskudd til å gjøre det. Ellers er det mannen som vasker gulvene nå på slutten.

Skrevet

For å svare på den andre spørsmålet også. Er det mye støv i krokene hadde jeg nok prøvd å fått tatt en skikkelig runde med støvsugereni det minste. Mye støv i krokene er ikke bra for innemiljøet generelt sett, men noe sterilisering av tak og vegger er nok ikke nødvendig for babyens helse.

Skrevet

Så fint det må være å ha gubbe som tar det da. Min gubbe har så mye annet som må gjøres. Jeg burde selvfølgelig gjort det før.. Her er det ingen ukentlig rundvask og ingen innleid vaskehjelp dessverre. Vi har vært alene frem til nå og da har det ikke vært så farlig. Svært gammelt hus som tar laaaang tid å gjøre rent også. Nei, jeg får vel ta meg sammen og se om jeg kan få tatt det verste. Og tilkalle hjelp i tillegg. Må vel legge litt mer press på gubben..;)

Skrevet

Nei nei.. jeg er langt fra så hysterisk.. heller litt for avslappet. Men skal som sagt prøve å ta det verste da. Skal nok gå det!

Skrevet

Det har egentlig min gubbe også, mye annet som han burde gjort. Men nå blir mye av hans gjøremål satt til sides. Han må mye av tiden ta seg av hun på 20 mnd. når han kommer hjem fra jobb om dagene, han må stå opp med henne om natta og han må vaske gulver i hovedetasjen. Gulvene blir ikke tatt like ofte som når jeg gjør det selv, men det ser da ikke så altfor galt ut. Jeg stemmer for at du får med mannen din på en god runde med rydding og rengjøring. Er litt deilig å få det gjort også, i alle fall er det et must for at jeg skal trives. Men vet jo at vi er forskjellige der.

Skrevet

Jeg har så smått begynt med rundvask. Men det er julevasken jeg holder på med da ja, vasker ikke rundt en gang til før jul :) Må lissom vaske rundt huset til jul, og tenkte at det var like greit å starte nå, blir vel andre ting å henge fingrene i utover :)

Skrevet

Nei, har ingen planer om å vaske noe ekstra før fødsel...blir vel vanlig ukesvask tenker jeg, sammen med samboeren min.

Etter fødsel forventer jeg at han har shinet over huset litt før jeg kommer hjem ;)

Skrevet

Har mer enn nok med å klare å vaske meg selv med den enorme magen!

Skrevet

jeg har begynt med julevasken i alle bruksrom, når jeg har energi til det. vegger, tak, skaper og skuffer er nedskuret og ryddet. begge soverommene, kontoret, stua og kjøkkenet er ferdig. det som gjenstår er gangen og badet (badet skal gubben ta). Vi har også en ganske stor leilighet så annen etasje som ikke blir brukt (og heller ikke vil bli tatt i bruk på enda noen år) er ikke noe jeg vasker da det kun er innredet men ikke i bruk. Nå er jeg i uke 33 og kommer kun til å ta den ukentlige vasken framover. deilig å være ferdig.. og ja jeg må istemme at jeg har kanskje litt vel mye støv på hjernen når jeg leser de andre svarene her inne??!??

Skrevet

he he nå måtte jeg le.

her holder vi på å pusse opp badet, tømme et rom slik at vi får barnerom, bygge en innebod (for der har vi ikke), er halvferdig med en utebod nå. Har 4 busker som naboen ønsker vi skal sage ned fordi de skygger..........og ja......... så holder vi på å bygge hytte, og der er også noe greier vi må gjøre ferdig før sneen kommer. og så mangler vi 4 paller ved til neste vinter som vi ikke har saget ennå. som dere skjønner så har vi kjøpt en gammel rønne av et hus som trengte det meste av opppussing, så vi er ennå ikke på langt nær ferdig.

håper selvfølgelig på å få tatt en slags julevask i år også, men ser dårlig ut med bekkenet her i gården. og gubben må gjøre mye av det jeg egentlig kunne ha gjort, så det ser egentlig dårlig ut for badet, boden , hytta og veden også.

tror egentlig jeg skal være fornøyd hvis vi får skiftet på senga til babyen er født he he.

Skrevet

Her vaskes det nok ikke for ofte nei... Føler ikke helt overskuddet, men ser behovet! I begynnelsen tenkte jeg som så at jeg fikk god tid til å vaske senere, meeeeen neida... Har nettopp skiftet vinduer i stua- så får vasket litt vegger og tak her når vi er helt ferdige. Ellers er ganger nyoppusset- så det slipper jeg:)Kjøkkentak vaskes før jul... Er nok litt for avslappet i forhold til dette med vasking...

Skrevet

eneste ekstra jeg har gjort bortsett fra den vanlige fredagsvasken er at jeg har vasket gardinene på soverommet. (dette fordi jeg bor midt i sentrum med mye trafikkstøv)

jeg husket vi lærte på barneskolen at de med astma og allergier kom fra hjem hvor det var for rent.

har aldri fått dette helt til å stemme, så selv satser jeg iallfall på å ha det rent uten at det er sterilt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...