Gå til innhold

Hva ønske 6-mnd'er gammel baby til jul??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten kommer jo ikke til å skjønne så mye av jul og gaver og sånt (om hun i det hele tatt er våken når vi begynner med gavene...hehe..sovedokka ;o)

Hva har dere tenkt å ønske til dem? Jeg har litt lyst til å være både fornuftig - ønske reimadress stor nok til hun skal begynne i bhg til høsten igjen f.eks, og andre slike nyttige (men kjedelige) ting, OG gøyale ting, leker, små bøker osv.

Tenker liksom at neste jul vil hun ha mye større glede av pakker og gaver, da kan gavene vi ønsker henne i år (eller kjøper til henne fra oss) være "kjedelige" men nyttige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trip Trap, bøker, ull tøy til neste år, duplo...

Skrevet

Tripp trapp har vi, men godt tips ;o) Duplo og en del bøker har vi etter storesøster...

Gjest tuppatuppa
Skrevet

Her i huset har vi lært opp barna til å få nyttige presenger ved bursdag og jul - ingen mindre glede av det.... Og med tanke på barnas utvikling hender det vi kjøper bøker, små leker osv. i løpet av året, i takt med barnets behov og utvikling.

Å lasse ned ungen på bursdagen eller julaften med et hav av leker, har jeg ikke noe til overs for. Det blir rett og slett alt for mye for barnet å forholde seg til.

Vi har satt klare begrensninger til besteforeldre osv. om at vi ønsker helst bare en pakke fra hver. At folk heller kjøper noe større enn ørten små ting. Det er mye mer pedagogisk overfor barnet.

Unger i dag er så bortskjemte at halve kunne være nok.

Skrevet

Syntes det er vanskelig selv, men på ønskelisten til vår jente på ca 1/2 år står nå: ullpyjamas fra nøstebarn, bøker, kjoler, leker tilpasset hennes alder (står jo på de fleste lekene i butikkene), barne cd,

Skrevet

Det er vanskelig ja. Vi har tre jenter og yngste blir 8 mnd i jula. Vi har egentlig alt av utstyr, klær og leker, hehe.

Når de er så små som våre så er det heldigvis ikke så farlig at gavene skal koste like mye.

Eldste på 4,5 år vil få nye ski, mens mellomste på 2,5 vil arve de gamle. De er like fine, så jeg tenkte å pakke inn de også, slik at det blir likt ;)

Til minstemann vet jeg ikke ennå. Vi har tripp trapp til alle tre så må finne på noe annet lurt :)

Skrevet

Jeg vet akkurat hva en 6mnd gammel baby ønsker seg: masse papir å leke med og spise ;-)

Ikke nødvendig med fine leker det første året, for de har jo ofte mer enn nok allerede. Veldig lurt å ønske seg noe praktisk, som klær, eller bøker til de blir litt større.

Skrevet

Reimadress er såvidt jeg vet veldig dyrt. Og ønske seg det av folk synes jeg er litt drøyt, mange har mange å handle til. Vi ønsker sølv eller klær til ungene våre til jul. Sølv er dyrt nok men enn kan få teskje til rundt 200-300 kr. Kjedlig men fin og nyttig gave senere. Leker trenger de ikke. Og folk handler også leker til de utenom jul også.

Skrevet

Verdens peneste gutter er mine: Vi har enighet med alle vi kjøper gaver til og får gaver fra om hvor mye vi skal bruke til alle på gaver, så jeg har ikke noe "problem" med å enten ønske henne reimadress fra f.eks. mormor og sambo, eller at det blir gaven fra oss, jeg vet det er innenfor gavebudsjettet, om jeg skal kalle det det ;o) Hender ofte at flere går sammen og spleiser også, om det ikke faller innenfor de rammene vi har satt :o)

Ellers er det som noen over her sa én gave fra besteforeldre på ene siden, én fra den andre siden, en fra oss, en fra onkel og tante-par (x antallet onkel og tante-par), det lesses ikke på med gaver hos oss. Og jeg er også vant til selv å få/gi nyttige ting, ikke bare en haug med leker.

Men da setter jeg opp en liten liste med nyttige og kjedelige saker jeg...hehe :o) Takk for svar folkens!

Skrevet

Jeg sier bare : Ønsk nyttige og kjedelige ting de 2 første årene.

De får uansett nok leker og småting, da er det bedre å få litt hjelp til de større tingene :)

Skrevet

Jess, går nok for det! Takk for tilbakemeldinger! Godt å få bekreftelser på at en ikke tenker heeeelt feil ;o)

Skrevet

Hei =)

Gutten vår er 9 mnd i jula, og vil nok ha stor glede av alt gavepapiret =) Og muligens den nederste pynten på juletreet, hehe ;D

Besteforeldre har etterlyst gaveønsker, så vi måtte tromme ihop noe..

Har vært veldig spesifikk på enkelte ting.

Har ønsket han bokserien "Den store hvite eventyrboka" osv, leker og bildebøker tilpasset alderen, klær fra Janus.. Her har vi sagt hva vi ønsker av klær, farge, str.. Mulig noen synes det er frekt, men da får vi iallefall det vi ønsker!

Har også pressisert hva vi IKKE vil ha / evnt fikser selv.

Ønsker ingenting som er dyrt, det blir litt for drøyt mener vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...