Gå til innhold

Er så sinne- inkompetent lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grrr.. sitter å er utrolig sinna og oppgitt etter samtale med fastlegen min nå. Bekkenet mitt tok kvelden på torsdag så jeg sto som en oppned L og ingenting fungerte. Siden jeg jobber prosentvis å ikke klarer å gå noe særlig nå skjønner jeg jo at jeg kanskje ikke klarer å komme meg på jobb denne uken. Dusten anbefaler meg å få en BÆRER(kommunen kunne visst gi meg en sånn en) for det var da ingen grunn til å bli 100% sykemeldtt bare fordi man ikke kunne gå. Ikke kunne han tipse meg om fysio heller i Romerike som var bra selv om jeg skulle få en henvisning etter mye mas. Jeg fikk ringe rundt på egenhånd. Takk og pris for at man kjenner noen som visste om bra fysio!

Så nå byttet jeg ut hele idioten. Vil heller gå til en lege med sosial intelligens og som klarer å sette seg inn i andres situasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahhaha, har jeg forstått det riktig? Skal kommunen skaffe noen som kan BÆRE DEG RUNDT på jobb??

Det er det værste og beste jeg har hørt :) Jeg ville ha gått til en annen lege ja...

Skrevet

ja det stemmer. en som kan bære meg til jobb og tilbake. Får helt sjokk over at han i det heletatt kan komme med et sånt forslag!! har ledd litt nå jeg også da!

Skrevet

BYTT LEGE!!!! Sist jeg var gravid (snuppa 11 mnd nå) så hadde jeg blødninger flere ganger og smerter i bekkenet og hver gang sendte hun kjerringa meg på jobb. Jeg spurte om en dags sykemelding da det var verst og fikk blank nei. Så etter at prøvesvar fra sykehuset kom (komplisert svangerskap) så begynte hun å tro på meg at jeg virkelig hadde vondt men jeg gikk ikke til henne noe mer men til gynekologen som var super. Jeg jobbet til slutten så det var ikke sykemelding jeg var ute etter men hjelp og hver gang bagateliserte hun plagene og hadde det ikke vært til jordmor og gynekolog kunne det gått virkelig ille.

Nå har jeg byttet lege og stortrives med henne. Hun tar mine plager på alvor og følger opp denne graviditeten nøye. Siste graviditet var et helvete og mye takket være fastlegen som fikk meg til å gryne hver gang jeg var der.

BYTT LEGE det er mitt råd.

Skrevet

Så vanskelig skal det da ikke være å få sykemelding? Jeg er sykemeldt 50 % en stund nå fordi jeg er sliten, jeg. Det høres jo skikkelig stusselig ut i forhold da... Men legen min er av den oppfatning at man ikke skal slite seg ut de få gangene man går gravid. Og jeg er enig:) Bytt lege, du!

Skrevet

oioi høres ikke ut som legen du hadde var noe særlig heller!

Godt det gikk bra!!

Jeg byttet tilbake til gamle fastlegen min som bor 45 min kjøretur unna. Ringte hun rett etter at jeg hadde snakket med dustelegen å fortalte ståa. Hun satt meg opp på en sånn kriseliste slik at jeg ALLTID ville få time selv om jeg ikke sto oppført der. Tipset meg om at det kom til å komme noen få ledige plasser på nav sine sider slik at jeg fikk tak i en av de. hvis jeg ikke klarte det skulle jeg UANSETT få komme til hun! Utrolig godt å være tilbake hos en lege med kompetanse istede for en som ikke tar seg tid ei heller prøver å sette seg inn i pasientenes tilstand.

Værste av alt var at det var jeg som i utgangspunktet maste på dustelegen om å la meg få begynne å jobbe igjen etter lengre sykemeldings periode å han egentlig ikke ville, men nå da jeg ser at jeg trenger et avbrekk pga bekkenet kommer han med de her greiene med bærer.

Skrevet

Høres ut som vi bor på samme sted i Romerike!!Høres ut som min lege!Håper denne andre legen sykemelder deg og hjelper deg videre!

Masse lykke til!

Skrevet

Andre legen er veldig på nett å hun er helt fantastisk så det kommer nok til å gå bra :)

Har sendt deg en beskjed forresten. Du får titte i innboksen din.

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

1. Få jordmor til å sykemelde deg.

2. Bytt lege.

3. Skriv klagebrev på legen din. Innimellom trenger de oppblåste, pompøse blærene et spark bak!

Masse lykke til!

Skrevet

Kan jordmor sykemelde da? Trodde ikke de hadde myndighet til det? Det hadde jo i såfall vært flott, dette er jo deres område, legen min er hvertfall ofte på villspor.

Skrevet

1. Jordmødre kan ikke sykemelde.

3. Enig i at det ikke er vits i å gå til en lege man ikke har tiltro til. Men å yte transporthjelp for å unngå å måtte gå er vel ikke mangel på kompetanse. Heller kanskje mangel på empati. Og det å måtte ringe rundt til fysioterapeuter etc er faktisk vanlig da det ikke er lett å ha oversikt over alles kompetanse og spesialområder. Så det å da begynne å kalle leger generelt for oppblåste og pompøse er ganske usaklig. Ja, det finnes en del leger som ikke gjør jobben sin bra og det er synd, men disse hetsinnleggene synes jeg er unødvendige. De er faktisk mennesker som oss andre.

Til deg som startet tråden: Kjempefint at du har funnet en lege som er hyggelig og imøtekommende og som du trives med!

Skrevet

takk takk. kjempe glad for det jeg også! Kan ikke annet enn å skryte Medvest legesenter opp i skyene :)

føler vel ikke at en bærer går under transporthjelp når man bor ca 1 time kjøring fra Oslo. (der jeg jobber :) gamle fastlegen min ble helt forskrekket over at han i det heletatt kunne komme med et sånt tilbud. Kan være enig med deg på at det er mangel på empati, men som lege jobber man jo med mennesker så empati er vel noe man burde ha??

Derimot mener jeg at en lege som har vært i alle år i en kommune BØR ha en viss oversikt over hva som er av feks. fysio i nærheten som kan anbefales (Ikke alt men i allefall noe) . Dette er jo gjerne en person en lege har en viss dialog med evn. samarbeid med tanke på friskmelding av pasienten. Se på dette feks i et bredere perspektiv som behandling av slagpasienter, benbrudd, lårhalsbrudd. Mennersker som rett og slett trenger oppfølging av lege og fysio å trenger at de har en dialog/samarbeid.

Skrevet

Slag og benbrudd går til rehab på andre steder via sykehuset heller enn via fastlegen ;)

Skrevet

ja det stemmer :) i første runde gjør slagpasienter det (kan ikke uttale meg om benbrudd) , men rundt senere trening vet jeg i allefall at min pappa hadde en dialog med sin fastlege samt trenings sted slik at de samarbeidet for at han skulle bli bedre.

Jeg fikk en ryggskade for 3 år siden pga blind vold. Da var det min fastlege som anviste og henvise til et bra fysio sted. Dette er jo mennesker som man stoler på så selvfølgelig ønsker man "ekspert" hjelp i å velge sted :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...