Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Når man får barn, så forventer man jo at de aller nærmeste skal dukke opp (i hvertfall forventer jeg det), det er jo tross alt noe av det største som hender i livet. Nå er saken den, at jeg har ei venninne som ennå ikke har vist seg (gutten min er nå snart 15 mnd!)... Jeg har ikke noe usnakket med henne, vi har ikke kranglet eller noe (vi er godt voksne også - så ingen fjortis-takter her). Det virker som en ond sirkel av hverdagslig travelhet, men jeg vil jo så gjerne at hun bare skal komme og hilse på en dag.. Jeg vet ikke helt hva jeg ønsker å oppnå ved innlegget, kanskje høre hva andre ville ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Hvis barnet er 15 mnd, er det vel litt i seineste laget for barselvisitt. Hvis du har lyst å ha kontakt med henne igjen, ringer du og avtaler et kafebesøk eller noe. Verre er det ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Merkelig oppførsel av venninna di. Har hun selv barn? Kan jo hende hun ikke tror du lengre har tid til henne, eller vil ha mer med henne å gjøre etter du ble mor. Jeg har selv mistet mange venninner etter jeg fikk barn, jeg var den i venneflokken som først fikk barn, og først nå, 8 år etter at jeg fikk min første begynner vennene mine å få barn. Klart at da er vi på forskjellige steder i livet. Jeg har forøvrig bare 1 venninne som jeg har hatt siden før jeg ble gravid med eldste, som jeg ennå er venninne med. Hun fikk sitt første barn for 1 år siden, og min yngste er 3 år. Må si det er vanskelig å finne på ting sammen med henne, hun har også sagt nå etter hun selv fikk og beklaget oppførselen sin da min minste var liten, og jeg ikke ville levne henne til pappaen når hun skulle legges, og derfor ikke kunne gjøre noe sammen med henne i den tiden. Nå gjør hun akkurat det samme selv, og i større grad enn jeg gjorde. Snakk med henne og spør hva hun egentlig ønsker. Kan som sagt hende hun ikke tror du har tid eller lyst å være med henne lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå