Gå til innhold

Fjærne svettekjærtler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg svetter mye under armene uansett hva jeg gjør, om jeg så ikke gjør noen ting går det bare 10 min etter jeg har tatt på meg en ren genser/topp før det er digre svetteringer der, noe som plager meg voldsomt å til tider går ut over selvtilitten..

Vet om folk som har fått henvisning fra legen til noen der de har fjernet vertfall noen av svettekjærtlene under armene. (nesten som fettsuging tror jeg)

Er det noen som vet noen mer om dette å hvordan det fungerer?

så hadde jeg vært evig takknemlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er så vanlig å fjerne svettekjertlene lengre. Legene setter heller botox-sprøyter i armhulene. Høres kanskje rart ut, men mannen til en venninne av meg fikk dette gjort på sykehuset etter å ha blitt anvist av lege.

Men et veldig godt tips er å bruke "Yerka" som deodorant. Det er supereffektivt mot plagsomme svetteringer. Man får kjøpt det på flere parfymeri, Cubus og Vita (tror jeg) og ei flaske koster rett under 200 kr. Anbefales! Bruksanvisningen bør følges nøye for full effekt.

Skrevet

Jeg lurer på det samme, å har også hørt det med botox.. Men hvor mye koster det?

Jeg har prøvd alle de deo. men jeg klarer ikke bruke dem fordi jeg har så sensitiv hud at det svir så helt for j....!

Sorry HI for at jeg slengte meg på tråden din.. =/

Skrevet

Jeg har gjort dette under begge armene. Det ble gjort på offentlig sykehus etter henvisning fra lege og kostet kun egenandelen, altså under 500 kr totalt. Det foregikk på den måten at de skar ut et stykke hud i sikk-sakk mønster fra armhulen (kjertlene sitter i huden) og sydde sammen. Inngrepet var ikke spes smertefullt, men man blir jo litt hemmet i hverdagen når man har 20 sting under armen.. de tar kun en arm i slengen av den grunn. MEN du får et SYYKT stygt arr, det er kjempestort og ser forferdelig ut. Jeg visste dette fra før, men var såpass plaget at jeg vurderte det som verdt det. Det gjør jeg forsåvidt enda, men må jo innrømme at det ikke ser særlig pent ut, og at jeg tenker litt på det når jeg har bare armer. Trøsten er at det ser bedre ut for hvert år som går. (Er vel 4 år sidn nå)

Det dere snakker om med Botox ol. gjøres på privatklinikker, såvidt jeg vet. Vet ikke om man får henvisning fra lege til å gjøre sånt der? Hvis ikke må man antagelig ut med noen tusen... Botox varer vel bare noe få uker? Har hørt at det er mulig å få noe som likner fettsuging, det høres mer logisk ut for meg i alle fall.

Skrevet

En kompis av meg var på UNN (Universitetssykehuset i Tromsø) etter henvisning fra lege og han fikk botox. Legene der mente det hadde mer for seg enn operasjon i det lange løp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...