Gå til innhold

Synes dere dette er greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke noen pirke, men reagerte litt igår.

Samboer skulle ut på trilletur igår ettermiddag med lillegutt på 11 mnd.

De skulle møte kameraten hans som også har baby.

Da han kom hjem hadde han ikke vært på trilletur, men de hadde sittet og drukket øl.Jeg var ikke noe sur, men spurte hvor mye han hadde drukket..Luktet alkohol av munnen hans.Da fikk jeg til svar at jeg ikke er mora hans, nektet å svare meg..Er dette ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nå litt an på, at han tok seg en øl hadde ikke jeg reagert på, men kom han hjem (synlig) beruset, hadde jeg blitt forbannet ja!

Skrevet

Var han full? Hvis ikke synes jeg ikke det er så ille egentlig. Litt teit å svare deg så barnslig.

Skrevet

Hvis du ikke synes det er greit så synes du ikke det. Finn ut hvs du reagerer på og snakk med han om det.

Skrevet

Spørs jo hvor masete du er når han kom hjem da, men syntes ikke noe om å svare sånn. Men det å ta seg et par øl syntes jeg ikke er noe problem, kommer an på situasjonen. Ikke værst at han tar med seg barnet så du får slappet av litt :)

Skrevet

Jeg synes bare ikke det tar seg ut å sitte og drikke halvlitere når man har babyer med.Hadde ikke jeg gjort for å si det sånn

Skrevet

En øl syns jeg er greit, det kan han jo like gjerne ta seg her hjemme til maten eller noe. Hadde han vært påvirket derimot så hadde jeg blitt lynende forbannet.

Og må si at jeg hadde syns det var litt dumt hvis de skal på trilletur, og så blir lillegutt snytt for turen, men må sitte inne på pub eller noe. Utepils er bedre.

Syns det er mer spesielt at han nektet å svare på hvor mye han har drukket...

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er greit...

Og iallefall ikke måten han svarte deg på.

Skrevet

Jeg reagerer mer på det barnslige svaret hans enn at det luktet øl av munnen hans. Merkelig svar, skulle nesten tro han hadde litt dårlig samvittighet.

Hvis han bare har tatt én øl er det vel greit, men ikke noe mer enn det.

Hva tror du selv da?

Skrevet

At han ikke vil svare er vel kanskje det jeg reagerer mest på (kommer selvsagt litt ann på måten du spør på).

Skrevet

For meg er det overhodet IKKE i nærheten av akseptabelt!

Hadde blitt forbannet på dem begge to, man drikker ikke når man er i nærheten av barn mener jeg, og ihvertfall ikke når man har ansvaret for barnet/a

Skrevet

Min mann er en moderat drikker, men han og bestisen kunne ta en øl da de var hjemme i permisjon sammen og satt på kafe. Når gutta er med han på Verftet i Bergen tror jeg det samme skjer. Men han holder det til en regner jeg med:) Kommer an på hva forhold en har til alkohol. Det rare er jo at når småbarnsfedre i permisjon leser avisa og tar en kald øl på uteserveringen når barnet sover er det liksom sjarmerende osv. Tror en mor ville få helt andre blikk: Litt det samme som med røyking. En røykende mor med barnevogn blir av mange inkl. røykere sett på som ultraharry og ekkelt, mens en far lettere kommer unna med det. Alle vet jo at det er helt kokt å tenke sånn, men der er det kjønnsforskjeller tror jeg. Urettferdig på mange måter.

Skrevet

Vil tippe 3-4.Det er jeg sikker på.Det som er greia er at selv om både han og kameraten har blitt fedre, har det aldri! skjedd at de har møttes uten å drikke øl el røyke hasj.Eller begge deler.Det synes jeg er rart!

Skrevet

Synes dere var litt teite begge to. Så lenge han ikke var beruset, så var det vel egentlig det samme om han hadde drukket én eller tre øl. Måten han svarte deg på var heller ikke glimrende, akkurat.

Skrevet

har det aldri! skjedd at de har møttes uten å drikke øl el røyke hasj.Eller begge deler.Det synes jeg er rart!

Skriver du... Også fortsatt så lar du han dra avgårde på "trilletur" med denne mannen?? Hva med og la han dra med kameraten sin mens du er hjemme og pakker bagen sin om han ikke klarer holde seg unna narkotika og alkohol???

Skrevet

Ehhh....røyker han fortsatt hasj??? det alene er jo grunnlag for solid fot i ræva i min verden.

Synes fedre som er ut på trilletur kan holde seg til kaffe/brus ol....slik de fleste mødre gjør. Greier de ikke la være så har de faktisk et stort problem, øl kan de drikke ved andre anledninger.

Skrevet

Hva er rart???

Det som er rart er at du vet det skjer.. Med eller uten at ungen din er tilstede.. Og du gjør ikke noe med det.. Hva med når barnet blir såpass stort og skjønner at det ikke er vanlig sigarett faren sitter med i handen???

Skrevet

jeg ville blitt skikkelig forbanna hvis det hadde vært min mann. synes ikke det er ok å drikke alkohol ute når man har ansvar for et barn, spesielt ikke når de egentlig skulle på trilletur. hvor hadde de vært da? på pub eller hjemme hos kameraten?

blir litt annerledes enn å ta seg et glass vin/øl til lørdagsmiddagen (som både jeg og sikkert mange flere her inne gjerne gjør...)

Skrevet

Hadde syntes det var greit med 1-2 øl, men ikke mer enn det. Men det er jo litt rart da, at de aldri kan møtes uten at det er alkohol inne i bildet.

Skrevet

Jeg hadde reagert som du. Synes ikke alkohol og barn hører sammen jeg :/ (Jeg reagerer ikke dersom noen tar seg ei øl på peppes en varm sommer dag, mens de spiser og koser seg, men å ta ei øl sånn ut i det blå, blir annerledes)

Skrevet

Hvorfor i all verden kan man ikke ta en øl for å kose seg? Hvis man faktisk mener det er greit hvis man har mat til, så kalles det intet mindre enn dobbeltmoral...

Skrevet

En ting er å ta en øl, men å røyke hasj????!!!!

Det hadde IKKE blitt godtatt her nei.

Hasj er faktisk ikke ufarlig... Og det er i allefall ikke noe som hører sammen med det å ha barn.

Skrevet

Det er jeg helt enig i. Hasj og øl er ikke helt i samme "divisjon".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...