Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg er sammen med en mann fra afrika og vi har et barn sammen. Vi har søkt om familiegjenforening for en stund siden, men enda ikke fått noe svar... Jeg sliter med følelsene mine for han og hadde det ikke vært for denne udi-greia så hadde jeg dumpet han for lenge siden.. Det har jeg tenkt sååå mange ganger.... Jeg kjenner også at jeg fortsatt går rundt med følelser for en annen som jeg var sammen med før jeg møtte bf. Jeg er enda ung og vil leve livet mitt. Jeg dagdrømmer om en hverdag som bare består av meg og barnet vårt og bare oss to. Men jeg kan jo ikke gjøre det slutt, kan ikke si at jeg ikke orker mer, ikke vil mer, ikke har de rette følelsene lenger. Jeg er veldig glad i han også, men mer som en venn. Hvis jeg sier stopp nå, så kommer vel udi til å sende han ut av landet og da tar jeg fra barnet mitt faren sin... Det har jeg faktisk ikke samvittighet til å gjøre.... Hva i alle dager skal jeg gjøre??? Hva skjer hvis vi får familiegjenforening og vi gjør det slutt en gang i løpet av de 3 første årene? Må han tilbake til hjemmlandet sitt da?? Jeg vet jo at han kan søke gjenforening med barnet vårt også, men da må han vel reise først?? Håper noen av dere har noen gode råd og vink til meg!!!!
Pysa Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Been there.... Det er ikke så vrient. Når han skal fornye oppholdstillatelsen etter ett år, søker han om fornyelse av familiegjenforeningen med barnet, ikke med deg. Det er helt uproblematisk.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er vel i nesten akkurat samme situasjon som deg. Forskjellen er vel bare at han har fått innvilget familiegjenforening med barnet vårt, og at jeg ikke har noen andre jeg er interessert i. Han har inne en søknad om fornyelse nå. Det vi har avtalt, er at han reiser tilbake til hjemlandet på ferie når han får fornyelsen, og så hvis ting ikke har blitt noe annerledes innen den tid, så flytter han ut når han kommer tilbake. Når han da flytter ut, må han søke om familiegjenforening med barnet vårt på grunnlag av samvær. Regner med at dette er en grei sak. For dere er det jo litt verre, da dere ikke har fått innvilget familiegjenforening ennå. Han må ha bodd i Norge i over ett år med gyldig tillatelse før han kan søke på grunnlag av samvær. Dvs at når han får familiegjenforening, så må dere bo sammen i ett år før han kan flytte ut og søke på grunnlag av samvær. Lykke til. Er du inne på det andre forumet også? (www.freeforum101.com/kulturkollisjon). Der er det jo flere i samme situasjon. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå