wegie Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Hei! Trenger noen oppmuntrende ord føler jeg nå. Hadde litt blod på papiret da jeg var på do i morges. Var blandet med slim/utflod. Gikk på do igjen etter jeg hadde dusjet og da var det ganske mye frisk blod på papiret. Så, nervøs som jeg var, var jeg på do halv time etter det igjen. Da var papiret litt brunt liksom, noe lignende som spotting. Har bestilt sjekk hos gynekolog i morgen kl 10. Er det flere som har hatt det sånn, og som det har gått bra for? Det har ikke kommet noe blod i truseinnlegget mitt. Og ikke noe mer senere idag når jeg har vært på do. Er gravid for første gang og i uke 5+3.
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Hei hei. Jeg opplevde noe av det samme i går. Tidlig på morgen kom det litt blod blandet slim på papiret. Ut på dagen etter en lang gå tur i motbakke og bytta barnevogn så kom det litt blod igjen samt på kvelden. Men kun på papiret hver gang. Jeg er førstegangs gravid i uke 5+6 i dag. Vet jo ikke hva det var eller noe som helst, men lest litt på lommelegen.no og det står at lett blødning er vanlig tidlig i svangerskapet. Men jeg har ikke noe svar eller trøstende ord, men nå er vi iallefall to da... Eller 4 forhåpentligvis Men vær så snill om du vil selv da, så fortell hv gyn sa. Det er fler her inne som har skrevet et innlegg med blødning og vi kunne trenge et svar
wegie Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2008 Da var jeg hos gynekologen idag. Tok blodprøve (HCG), og skal ta samme blodprøve på torsdag for å sammenligne. I tillegg tok han innvendig ultralyd, og fant spiren; 2,8 mm Men det er for tidlig for å finne hjertelyd. Han sa det var ikke uvanlig med blødning, men at han ikke kunne si noe før jeg skal tilbake neste uke (tirsdag). Da tar han ny ultralyd og sammenligner, for å se om spiren har vokst. I tillegg sammenligner han blodprøvesvarene. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, myye tålmodighet. Krysser fingrene for at jeg skal få maange gravidsymptomer snart (har bare ømme pupper om kveldene) Var forøvrig litt brunt på papiret idag morrest også, men det er nok bare rester.
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Så bra at det gikk bra. Deilig å høre. Kontaktet lege i dag selv og kunne komme på torsdag for samtale, men noe mer gjorde de ikke. Ikke noe blodprøver eller henvise meg til ultralyd.... Så håper det går bra likevel... Har ikke så mange symptomene selv. småkvalm av og til ellers kun murringer. Tok en eggløsningstest i kveld for har hørt at den kan vise positivt når man er gravid også og der lyste teststreken mot meg, før kontroll streke kom frem vet ikke om det har noe å si men... Vet ikke åssen det er meg de. For graviditets tester kan jo vise positivt opptil 6uker etter en SA, men vet ikke åssen eggløsningstest er ifht SA.
wegie Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 Da var jeg hos gynekologen igjen idag. Han hadde ikke fått svar på blodprøvene, så han tok innvendig UL for å se på evt endringer fra sist. Og det var endringer Så et bankende hjerte idag Så det ser ut for at mine blødninger ikke har betydd noe negativt. Har fortsatt litt brunt på papiret og av og til i truseinnlegge. Men bekymrer meg ikke lengre for det da. Skal tilbake igjen om 2 uker for å fastsette termindato litt mer da jeg er usikker på når jeg hadde eggløsning. Han tror ihvertfall at jeg ikke er kommet så langt på vei som det jeg tror (rundt en halv ukes forskjell kanskje). Smiler bare nå jeg Gleder meg til sambo kommer hjem, så jeg kan få vist han UL-bildet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå