Gå til innhold

Svangerskapskurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om noen har erfaring med dette..

sitter og lurer på om det er noe jeg og samboeren burde melde oss på... er førstegangsfødende så har ikke helt fullt kontroll over alt som skal skje fremover..

og evt når er det vanlig å gå på sånt kurs? er 24 uker på vei nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Hei, vi sitter og lurer på det samme.

A-hus har en hjemme side ang dette: www.svangerskapskurs.com

Skrevet

Vi var på svangerskapskurs på Ullevål før vi fikk nummer 1 og det var veldig bra å få med seg. Kanskje særlig for pappaen... :-)

Skrevet

Vi var på kurs på a-hus (noen timer på dagen, vet det var er to forskjellige der) Synes ikke det var noe, var faktisk mer redd etterpå enn før.

Men en omvisning var veldig greit

Skrevet

Lurer jeg på også. Er i uke 25 og skal føde på A-hus. Vet dere om de tar kontakt for å anbefale dette???

Skrevet

jeg snakket med jormor om dette samt da jeg var inne på UL på Ahus. siden det er noe som ikke er "obligatorisk" får man ikke automatisk info om det, men man melder seg på hvis man er intressert. På hjemmesiden står det fra uke 30 ca :)

Jeg meldte meg akkurat på det de har i desember siden jeg har termin i februar :)

Skrevet

Vi er førstegangs og har meldt oss på "Fødsel og smertelindring"-kurset samt omvisningen på Ullevål. Tenker det kan være greit å få sett hvor man skal være, samt å få litt mer input og kjøtt på bena i forhold til det vi leser selv i bøker og hører av andre. De vi kjenner som har vært på kurs syntes det var en fin forberedelse til fødselen.

Måtte gå inn på nettsidene til sykehuset og meldte oss på kurs via e-post. Enkelt og greit!

Skrevet

takker masse fo svar jenter, bor selv i bergen så lurer da på om noen har vært på det kurset som blir holdt av den norske jordmorforening på haukeland hotell??

ser det koster 1000 kr og synes det var litt mye penger...

Skrevet

Jeg var inne på nettsidene til Ahus, og fant at de hadde tilbud om svangerskapskurs, men pga flyttingen inn i nytt sykehus er de foreløpig ikke satt i gang igjen enda. Det er derimot to jordmødre som til daglig jobber på Ahus som har et privat tilbud om svangerskapskurs på Ahus. Du kan sjekke ut følgende nettsider for mer info: jordmorhuset.no og svangerskapskurs.com. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...