TeBax Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 dere som venter baby nå i denne kalde årstiden, skal dere ha kjørepose eller skal dere bare kle ekstra godt på babyen deres, når dere skal ut å kjøre? Vurderer litt å kjøpe kjørepose, men vet ikke helt...så jeg vil høre va dere skal
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Hei Sist brukte jeg bare et ullpledd, samt ullklær. Fungerte kjempefint. Syntes også det bar bedre å bruke ullpleddet enn dyne den første tiden. Jeg kommer ikke til å kjøpe kjørepose.
Ladybug~N&E Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 jeg synes en kjørepose virker helt ubrukelig. vi vurderte det men kjøpte aldri. vi puttet heller aldri sønnen vår i en kald bil. vi varmet alltid opp først så det var godt og varmt til kjøreturen. det vil jo bli veldig varmt med så masse tøy på når bilen blir varm. sånn med tanke på inn og ut av bil så er man jo aldri ute lenge av gangen. men da vår var ny så brukte vi mye hele sparkedresser (med fot og hette) med ullbody og strømpebukse under. og lue på selvfølgelig;) det var varmt nok i massevis i bilen. det var også varmt nok i vogna. nedi skinnposen selvføgelig;) med ullteppe over!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har også tenkt at det ikke er nødvendig, men er blitt litt usikker i det siste... Vurderer nå sterkt å kjøpe dunpose hos Barnas Hus til kr.499,- (ordinær pris er kr.799,-) Vi har kjøpt Maxi Cosi bilstol med isofix-base og vogn som bilstolen kan festes på for korte turer til og fra steder. Fordelen med kjørepose er jo at det ikke er nødvendig med så mye klær under, ser også for meg at det er enklere å legge babyen ned i posen igjen enn å kle av og på en dress f.eks på cafè, og at det er fort gjort å glide opp for å justere temperaturen. Kjenner at jeg har overbevist meg selv om at det må bli en tur til Barnas Hus i ettermiddag:-) Hadde vi ikke hatt mulighet til å feste bilstolen på vogn ville jeg ikke kjøpt vognpose.
Mamman til M&E Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg kommer ikke til å kjøpe kjørepose. det er jo stort sett varmt i bilen da og med pose føler jeg det kommer til å bli for varmt for den lille. Tar heller et teppe over han om det blir kaldt.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Vi skal ha det denne gangen Synes det ser så mye mer behagelig ut for babyen enn masse tykke klær. Sist hadde vi kjøredress og det var helt håpløst hvertfall, å putte på bitte små babyer masse tøy blir bare tull. Den posen vi har kjøpt har glidelås hele veien ned foran så babyen kan sitte i vanlige klær også kan vi bare dra ned glidlåsen helt når bilen blir varm sånn at babyen ikke blir for svett.. MYE enklere enn å skulle begynne å kle av den lille. Synes det virker lite lettvindt å bruke teppe også, om man skal inn i butikken en kjapp tur for eks så må man drasse med seg teppe? Vi kommer til å bruke den lille posen som en slags vinterdress, kan bruke den utenpå bæreselen også har jeg funnet ut
Mrs. Bouquet Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Hadde det sist og har kjøpt det denne gangen også. Forrige gang hadde vi en fra HTS denne gangen har jeg kjøpt en som hører til bilstolen maxi cosi. Hos oss er det sjeldent minusgrader, så altfor tykk pose trenger vi ikke. Grunnen til bilstolpose er at det er my lettere å regulere temperaturen for babyen med å åpne lukke posen, dessuten slipper en arbeidet med å kle på babyen yttertøy for en liten kjøretur til butikken der han kun sitter i bilstolen o.l. Teppe er ikke et alternativ, det orker jeg ikke å passe på her som det blåser ofte, dessuten er det ikke lenge til de sparker det av før det er lagt over. Hvor nødvendig det er med bisltolpose kommer nok ann på øye som ser. Jeg kjøpte inn det meste av babyutstyr som kunne kjøpes sist, og det er kun bæreslynge og lammeskinn som var helt bortkastet.
Herkules Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Helt klart øye som ser:) Jeg og Gutsbestebarn har akkurat mottsatte erfaringer:) (jeg har 4 lammeskinn og 3 bæretøy) Jeg ser overhode ikke vitsen med kjørepose, men jeg brukte lite sete på vogn også. Du går vel ikke på cafe med barn i bilsete? Mulig jeg misforsto ett eller annet. Jeg varmer bilen opp på de kaldeste dagene, noe form for regulering av babyens klær under kjøring er jo ikke aktuelt. Kan jio ikke stoppe å kle av og på eller åpne glidelåser når jeg er ute å kjører. Teppe over babyen på de to meterene det er fra ytterdøra vår til bilen funker nok bedre enn kjørepose her. Jeg har verdens søteste sovepose i dun til baby som jeg skal bruke i dypvognen, denne er også så lett å bruke som dyne om babyen ligger i stolen. Har man eldre barn i barnehage og skal kjøre og må gå litt til bilen her og der så kan jeg se behovet. Vi får se om vi har andre behov denne gangen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå