Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Altså hvis jeg ikke har opptjent noe som helst og vi ikke krever noen penger fra noen som helst? I forhold til arbeidsgiver mener jeg?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Hm.. Dette skjønte jeg ikke noe av dessverre..
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Han har uansett rett på to uker i forbindelse med fødsel, men det er opptil arbeidsgiver om dette er betalt. Litt varierende fra plass til plass. Dessuten har han rett til å ta permisjonen dersom du er i full jobb eller 100%studier.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Hehe, det var kanskje litt dårlig formulert. Vi lurte på å fordele pappapermen over en periode, en dag i uken. Altså at han får en dag fri i uken slik at jeg kan gå til behandling som ikke er godkjent av det offentlige. Jeg har en skade, og jeg går på rehabiliteringspenger i avvente av en operasjon. Jeg har derfor ingen opptjente penger, så han kan ikke ta ut betalt pappaperm. Spørsmålet er derfor: Kan han legge frem dette for arbeidsgiver? Har han rett til det, selvom vi ikke har rett på betalt pappaperm? Jeg får heller ikke betalt perm, men har fått beholde rehabiliteringspengene siden jeg avventer operasjon. Litt vanskelig og forklare. Håper dere skjønner det litt bedre nå
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Dette er ikke snakk om de to ukene med velferdsperm. Den har vi tatt. HI
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Nei. Du må ut i jobb eller utdanning (eller være syk) om far skal ta over permen (man kan ikke være to stk. hjemme samtidig)
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Foreldre har uansett krav paa permisjon, enten man har krav paa utbetalinger fra nav eller ikke, men dersom han vil ta ut permisjonen paa deltid maa han avtale dette med arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Det er ikke snakk om å ta over noe perm eller å få noe utbetalt fra nav. eg bare lurer på om alle har RETT PÅ perm (IKKE penger!)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg tror neppe han har krav på en slik form for permisjon for at du skal gå til en behandling som ikke er godkjent av det offentlige. Det kan jo hende at arbeidsgiver er villig til å gi ham ulønnet perm allikevel.
Dunder Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg er litt usikker på dette, men er det ikke noe med at man har krav på inntil to års permisjon når barna er små? Uten lønn, selsvfølgelig.. Er litt usikker på om han har krav på dette når ikke du jobber.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 nei han har ikke rett på de 6 ukene (siden du ikke har jobbet minst 50%) Men han kan jo spørre arb.giver om han kan ta ulønnet perm en dag i uka så lenge dere har behov for det. (men da må han jo gå ned i stillingen og ikke sikkert arb.giver er intr i det)
Dunder Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 ..men det er det jeg tror han har krav på. Altså å gå ned i stillingsprosent når man har små barn eller evt. ta seg et år hjemme uten lønn. Mener å huske at arbeidsgiver ikke har lov å nekte noen det når det er for å være hjemme med små barn.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 Vi er ganske sikre på at arb.giver IKKE er villig til dette dersom det ikke er noe han har "rett" på. For det er jo ikke pengen det er snakk om, men fri. Vi har heller ikke lyst til å legge ut om min sykdomshistorie til de heller. Bare lurte på om han har rett på det, men han har vel kanskje ikke det... Har ikke lyst til å ringe NAV å spørre heller, for de mener den alternative måten ikke har noen hensikt, men jeg vil gjerne prøve alt og skolemedisinen fungerer ikke! Det er jo så vanskelig å finne ut av sånt på nettsidene deres, for vi faller jo ikke innunder noen gitt kategori.. Uff, dette er frustrerende og trist! HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 ja, nettopp Dunder. Du skjønner spørsmålet mitt :-). Det er det at jeg ikke har jobbet som gjør meg usikker.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå