Gå til innhold

Hvor er alle seriøse fastleger????


mamma til 2 og lille frøet..

Anbefalte innlegg

Jenta mi har nå vært syk i 5 uker, den første uken rant det fra neste og hun hadde feber. Hun hadde også stygg hoste. Noe som sitter enda. Vanligvis sover hun 12 timer tilsammen per dag, men nå sover hun kanskje 5-6 timer..Vi har prøvd gang på gang å få HS og faslegen til å ta det mer seriøst enn å si at det bare er forkjølelse. Når vi var inne hos fastlegen var vi der kanskje i 2 min, og hun hadde det mest travelt med å få oss ut igjen..Hun fikk hostesaft uten at det hjalp.

 

MEN i går fikk vi omsider komme til legevakten, der var en kjempekoselig ung lege som fikk sjokk over at faslegen ikke tok det mer seriøst.. Hun undersøkte jenta fra topp til tå og tok prøver av henne.. Der viste seg at jenta hadde kikkhoste..stakkars jenta mi. Hun er jo vaksinert mot dette så jeg trodde ikke hun kunne få det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff, det er så kjipt når man ikke kan stole på legen sin.. du kan jo bytte lege da!..

har heldigvis ei koselig dame som tar seg av oss. i dag fikk vi respt på hostesaft uten at hun var der (deler kontor med annen lege som ordnet det for oss :) snuppa hostet hele natta, håper det blir litt roligre i natt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å høre at slik skjer i helsevesenet vårt, spesielt når det gjelder barn. Jeg er selv sykepleier og er vant til at jeg på jobb må passe på legene. Har også hatt med meg denne vanen til primærlegen. Da jeg ble gravid opplevde jeg dette svært belastende, og lette litt til jeg fant en fastlege som hadde godt ord på seg, og som jeg opplevde at tok pasientenes utsagn på alvor.

I dag er jeg strålende fornøyd med fastlegen min, hun følger opp og du merker at hun bryr seg. F. eks ringer for å høre at alt er bra (i et spesielt tilfelle av akutt sykdom) Skulle ønske alle opplevde det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å bytte.. Nå har vi fått hun som er lege på helsestasjonen, hun er jo barnelege og.. !!Og kjempe koselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...