Gå til innhold

Er det for tidlig med UL i uke 8?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan man finne ut hvilket kjønn det er og hvor mange fostre som er der inne? Hører man hjertelyd i uke 8? Og hvor tidlig kan en se evt feil på fosteret? Har bestilt privat time i uke 8, men lurer på om jeg skal utsette det litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan se hjerteaktivitet fra ca uke 6 (og antall sannsynligvis), og selvsagt få bekreftet at det ikke er ex.u., men kjønn er nok altfor tidlig. dessuten tror jeg ikke man får vite kjønn før etter uke 12 uansett, har noe med abortloven å gjøre tror jeg.

Skrevet

Jeg var på UL da jeg var 7+1. Kunne da se en liten klump på 11 mm med hjerte som slo. Så man får kun vite hvor mange fostere det er, om de ligger riktig og om hjertet slår så tidlig.

Kjønn får du nok ikke vite før den ordinære ultralyden i uke 17-19, da det ikke kan ses på ultralyd noe særlig tidligere enn det. Skal man se etter tegn på kromosomfeil (inkl Downs) er uke 12 den beste uken. Man kan da også se de mest alvorlige misdannelsene.

Ville nok utsatt Ul til jeg var ca 12 uker hvis jeg var deg. Da får du mest ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...