ApriIbaby Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Var eb selger her for en tid tilbake.... Vi hadde ikke tenkt så mye på det før det og takket nei etter et langt foredrag. Nå i ettertid føler jeg meg veldig urolig over at han fikke til at vo var veldig utsatte og dårlig sikret. Har dere alarm? Hvordan bor dere?
~sjiraff~ Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Ja vi har alarm. Innbrudd og brann. Om man trenger det kommer jo helt ann på. Hvis noen bryter seg inn så kommer bare alarmselskapet for å sikre "restene" frem til du eller politet kommer. Brann er jo fint for da kan man få varslet brannvesenet mye tidligere. Kjenner noen som har brannalarmen direkte koblet til brannstasjonen også, aner ikke hvor mye det koster da.. Ellers har vi det slik at alarmen står på på natta. Da kan ikke snuppa gå ut av døra uten at alarmen går...
La Perla Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Ja, vi har alarm. Vi bor i enebolig i et område med eneboliger. For en del år siden hadde vi innbrudd i 1. egt. mens vi sov oppe i 2. Jeg er dessuten veldig redd for brann, så alarmen er også koblet til brannsentral. De nærmeste naboene hadde innbrudd i påsken, og tyvene stjal alt som kunne stjeles, de hadde vært i absolutt alle rom og gått systematisk gjennom alle skuffer og skap. de har fått seg alarm nå.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Jepp både innbrudd og brann. Det er for det første veldig preventivt med tanke på innbrudd og jeg føler det som en ekstra trygghet med tanke på brann.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Vi bor ganske "øde" til egentlig. Men har hatt alarm siden vi flytta hit for 5 år siden. Føler meg på en måte litt tryggere med alarm =))
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Vi har kun brannalarm, men den er til gjengjeld seriekoblet i absolutt alle bygg på gården. Fjøs, verksted, garasje, stabbur. Står en diger hyleting ute på garasjeveggen som lager en vannvittig lyd når alarmen går. + en utenfor soverommet vårt og en i svigermors lelighet. Har hendt et par ganger at alarmen har gått, en gang pga mye damp i vaskekjelleren, og en gang pga svigermor stekte koteletter og laget MYE stekeos og hadde glemt å skru på kjøkkenvifta. Så har den gått neon ganger pga eksos rett under føleren på låven når vi har kjørt inn for. Alt i alt er edt ikke så galt på 7 år. Ingen branner da.
Eileithya Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Har alarm, men den er ikke koblet til noe vaktselskap i øyeblikket. Bor i hamar-området.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Nei, og blir aldri å anskaffe det heller:0) Her låser ingen dørene, hverken dag eller natt.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Nei, men vi bor på "landet" på et sted uten gjennomkjørings trafikk så det er liten sjanse for innbrudd her :-) Hadde vi bodd i by så ville vi nok vurdert det.
Tante Gustava Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Har alarm, men glemmer stor sett å slå den på Nesten bare når vi reiser bort. Men jeg satser på at det er meget preventivt at boligen er godt merket, tyven kan ikke vite om jeg har slått den på eller ikke. Og brannalarmen virker jo uansett. Ekstra trygghet at vaktselskapet også har telefonnummer til naboene, og ringer de hvis vår brannalarm går (bor i 3-mannsbolig).
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 Vi har ikke alarm, men svigers (som eide huset før oss) hadde, så klistremerkene og sånn står fortsatt på huset - med vilje i håp om preventiv virkning). Bor i enebolig i rolig strøk ca kvarter gange utenfor sentrum av en middels stor by. Her har vi glemt å både låse og lukke dører ved flere anledninger (dagtid) uten at det har virket fristende på uvedkommende så langt, hehe.
camosilla Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 Ja vi har alarm tilknyttet vaktselskap. Bor også "øde", men det var innbrudd i "alle" nabohusene her for noen år siden. Vi har hund som sier i fra når noen kommer, så antagelig var det derfor ingen brøt seg inn her. Hvis noen gjør innbrudd her kan de romstere flere timer uten at noen merker det, uten alarm (hvis vi er borte da). Derfor syns vi det er tryggere med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå