Gå til innhold

Kan en baby på 10 mnd spise karbonader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener sånne ferdiglagede. Det er jo salt i de, men det er det jo i fiskeboller og fiskepudding også og det har han spist.

Det er jo ikke snakk om å gi så mye da, bare kanskje en halv og resten grønnsaker og ris, evt potet. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår er 9mnd, og vi har latt henne smake på karbonader og kjøttkaker siden hun var 7-8mnd. Hun er så utrolig interessert i det vi spiser, så vanskelig å holde henne unna. (Hun elsker alt vi spiser, sitter og lager godlyder når hun får smake.) Men det har bare vært smaksprøver da, så har hun fått egen middag i tillegg. Husker HS sa at jeg burde unngå f.eks fiskekaker fordi det var så mye salt i. Mens legen mente at nå var det på tide at hun fikk litt mer smaksrik mat. Så vet ikke jeg. Jeg hadde nok ikke hatt problemer med å gi det, særlig hvis det bare er en gang innimellom. Vi pleier å la henne drikke mye vann når hun har spist mat med en del salt i da.

Skrevet

ok, takk for svar! Da blir det karbiser til middag i dag:-)

Skrevet

Har lurt på når man kan gi mer saltholdig mat selv. Har en jenta på 9.5mnd som fikk et middagsglass fra småfolk (pasta bolognese) som hun likte så godt. Den smakte mer som vår mat, og kikka på innholdet og da stod det salt bl.a. Vet ikke hvor mye det er, men betyr det at man kan gi salt i små mengder nå mon tro?? Jeg ville kanskje heller laget karbonader selv da man har mere kontroll på saltmengden...men vet ikke altså...lurer selv...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...