Magandang anak ko Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Ja, i den forstand at det bekymrer meg hvor mye kaos mennesker kan lage selv med sitt hysteri....
krokofant666 Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 ikke sånn at jeg går rundt å tenker på det. Vi har begge sikre jobber men vi merker jo at det er mindre og rutte med. har aldri vært noe aksjespekulant så der har jeg nada å tape.. Men det er trist hvis det blir høy arb ledighet etc. Da vil det alltids være noen en kjenner som blir rammet og det er alltid skummelt.
~sjiraff~ Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Ja er litt bekymret for alle millionene jeg har på banken, staten dekker vel bare opp til 2 mill? ;o) Nei, er ikke nevneverdig bekymret. Kjipt om renta skulle stige ennå mere, men vi klarer oss fint, selv om kanskje spareblussen må inn snart. Vi har ingen planer om å selge eller kjøpe eiendom i nær fremtid, dermed bryr det meg ikke så mye om verdien på huset vårt har sunket. Det stiger nok igjen med åra. Alle "kriser" som har vært tidligere går over, og markedet begynner å fungere som normalt igjen.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Ikke egentlig, sånn for vår del.. Det at renta har steget har gjort at vi har mindre å bruke i mnd, men det går helt fint! Klarer oss vi! Ingen av oss har jobber som kan rammes av krisa heller, så det er greit!
erteposen + 4 Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Nja, begge av oss har yrker som blir utsatt i nedgangstider. Først og frems min jobb, men om ikke renta stiger over 10% klarer vi oss på hans lønning. Jeg skaffer meg uansett en jobb av noe slag. Vi har spart 100 000 da jeg var student og økonomien positiv, men de har vi øremerka til permisjon. Vi har begge ønske om redusere stillingene våre når 3 mann kommer en gang slik han får være hjemme to dager i uken til barnet er 2 år.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Det bekymrer meg at folk blir hysteriske, tar ut alle pengene sine og slik gjør det enda værre...
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg tar det med knusende ro foreloepig, for enn saa lenge minner det lite om hva jeg ville kalle krise.
Gjest tuppatuppa Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Nei - fordi det kun er midlertidig...
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 Nei, igrunn ikke. Vi har begge sikre jobber, min er kanskje sikrere enn hans, men dog er de nok sikre... Folk trenger resultatet av det vi gjør, for å si det sånn... Merker jo at vi har mindre penger å rutte med, men vi har aldri vært spesielt godt vant... Jeg jobber ikke full tid, så har litt å gå på der også, om det skulle knipe:)
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 Nei....ikke for vår del slik ting er.... Synes jo synd på de som blir skadelidende da.. Men slike tider vil alltid komme og gå i sykluser, like greit å innse det først som sist. Snart svinger det oppover igjen...gjør alltid det etter en slik nedtur :-)
hit og dit Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 Nei, huslånet vårt er veldig lite, og me kan tåle ein del høgare rente på det. Mannen har og ein jobb der han tjener greit, og han kan enkelt øke antall areidstimer per mnd. Det me har av sparepenger er i aksjer, og dei aksjane er relativt trygge, då dei står i ein relativt trygg bransje.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 Nei ikke sånn veldig egentlig.. Litt spent på hvordan det blir å få seg ny jobb etter endt permisjon da, men jeg regner med at jeg kan klare det fint ed en hvilken som helst deltidsjobb uten at det vil bli kaos i heimen så det skal nok gå bra uansett
Leirha Skrevet 13. oktober 2008 #15 Skrevet 13. oktober 2008 Egentlig ikke... Tror det vil orden seg. Men hvis det går gale, så går det oss ille.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #16 Skrevet 13. oktober 2008 nei ikke sånn det er nå egentlig. velger og ikke følge med/høre på altfor mye om det for tiden, for jeg føler det blir litt heiset opp på en måte.. men vi skla nok klare oss fint frem til jeg er ferdig med permisjon i mars 2010. da har jeg ingen jobb og komme tilbake til ( nå har jeg en jobb uten utdannelse jeg nok ikke får igjen da, hvis ikke noen med min stilling blir gravide mens jeg er hjemme), så jobben jeg da får vil nok være litt dårligere betalt. oi skjønte noen den eller? hehe = jeg får nok en dårligere betalt jobb etter perm, hvis jeg ikke bytter yrke da. og skla bli student høsten 2010, hvis det lar seg gjøre. vi får spare litt nå et par++ fremover så vi har litt og gå på. men de sier jo det at det ikke vil bli like ille som det var på slutten av 80tallet- og det er jo beroligene. norge har jo ikke masse gjeld, og det er jo positovt det også.. får se det gode i dette .. hmm, skravlet litt jeg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå