Gå til innhold

SoveCoach - MAGI


Ophelia & Jr.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hmm en 3 mnd gammel baby finner sjeldent søvnen selv.litt tidlig syns nå jeg og begynne med sånt.det kommer av seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss handler det egentlig like mye om å få innarbeidet en fast døgnrytme. Vi har til nå latt gutten styre showet, og vi har blitt rimelig skakkjørte alle tre... Dessuten er det ingen tvil om at vi har et søvn-problem. Når vi legger gutten for kvelden sover han MAX 30 min før han våkner. Og slik kan vi holde på hele natta. Det eneste som har fungert til nå er samsoving. Men det er ikke holdbart i lengden. Og ikke er det gøy for oss å måtte legge oss kl åtte-ni om kvelden heller, for at gutten skal få kvalitetssøvn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt om det på sovecoach.dk , men ikke nok ennå... Hadde tenkt å lese mer, og vurdere da om vi skal prøve det.. Mia er snart 8 mnd.

Jeg er veldig enig med Lilo_Uten fostervann;) om at det er litt vel tidlig å begynne søvntrening på en 3 mnd gammel baby.. Jeg forstår godt det du mener om å få kvalitets søvn.. Og innarbeidet døgn rytme.. Men jeg tror du kan ordne din egen døgnrytme uten å måtte prøve noe søvnprosjekt...

Start med dagsovingen, finn ut hvordan den passer dere.. Matrutinene.. Tutiner for kveldsstellet.. Skill dag fra natt ikke minst.. Gjør dere det?

Så tror jeg det ordner seg.. Og etter tre måneder til, når babyen er større og forstår mer, så kan dere jo prøve søvnprosjekt om det ikke har ordnet seg selv til da..

Lag en ny tråd å spør andre med babyer på 3 mnd hvordan deres dag er med mat og søvn, så får du en pekepinn på hvor du kan begynne å prøve i alle fall :) Ikke sikkert det fungerer for dere, men du må jo starte et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er kjempefint å få babyen inn i en slik rytme (mat-aktivitet-søvn-egentid), men jeg har forsøkt noen ganger men ikke helt klart det. Klarer ikke helt å ha slik regid rytme på ting dessverre, dessuten har babyen min aldri sovet så lenge som de sier de "skal" sove lurene her, så det har blitt litt rot. Men om man har litt mer regelmessige babyer tror jeg det er kjempelurt!! (jeg bare klurer med mat og søvn i hytt og pine ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si det ofte nok: boka "No cry sleep solution" er fantastisk! Den har reddet vår familie.... Vi oppdaget den dessverre ikke før tulla var 7 mnd, men den har mange tips for barn under 4 mnd også. Dessverre kastet vi bort tida på norske bøker som bare var bla, bla og ikke noen skikkelige praktiske "trinn for trinn-tips". Personlig ville jeg ikke stresset med dette på et tre måneder gammelt barn, men skulle gjerne ha lest boka på den tiden og brukt småtips underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...