LizzyG Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Hva har dere Bachelor i, og mye studiegjeld har dere, og hvor mange år brukte dere på graden. Vet den tar 3 år på fulltid, men tenkte hvis noen tok den på deltid.
tante grusom master of law Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Har en bachelor i kultur og samfunnsfag, har over ca 300 000 i studiegjeld, men det er fordi jeg begynte på jussen rett etter, og har gått på jussen i 4 år nå... Jeg brukte 2.5 år på bachelorgraden.
LizzyG Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2008 Hvordan klarte du å ta den på 2,5 år?
tante grusom master of law Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg hadde ikke barn da, så jeg tok noen fag dobbelt. Men det var litt juks, fordi jeg tok bla latin, som jeg hadde lest på videregående som privatist og det var samme pensum som jeg allerede hadde lest. Det ble derfor litt mindre lesing i akkurat latin:)
LizzyG Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2008 Lurer litt på å studere fra høsten av. Ser litt fristende ut med bachelor i administrasjon og ledelse. Men vet ikke hvor lett det er ved siden av full jobb og familie.
tante grusom master of law Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Hvis har full jobb, kan du jo prøve å ta det deltid. Lese på kvelden etter ungene har lagt seg, og lese i helgene noen timer, hvis mannen din kan ta barna litt. Det er nok fullt mulig å gjennomføre, bare man bestemmer seg for at det kommer til å bli ekstra slit en stund fremover. Du kan jo alltid prøve, går det ikke så går det ikke, det er ingen krise om du ikke skulle orke. Da er det bare å melde seg av.
LegallyBlond Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 hvis du kan ta det deltid, med ett fag (eller to små) i semesteret så klarer du det fint. Men ville aldri i verden satset på ett fulltidsstudie når du er i full jobb + har familie. Når skal du da få tid til å lese? Om du ikke er ett supermenneske så kommer du ikke til å klare å legge nok i studiet til at du får ok resultat (tror jeg da). Skal du studere fulltid så ville jeg valgt å jobbe max 50-60% i tillegg, og også da vil det bli travelt! Men som sagt, tar du et fag av gangen så kan du jo klare deg både uten studielån og med jobb og familie ved siden av. HAr selv akkurat samme som tante grusom, men brukte 3 år på min bachelorgrad (fordypning i sosiologi). Da kunne mitt første år på jussen gå inn i kultur-og samfunnsvitenskap graden, men har tatt litt ekstra så gikk til sammen 2,5 år på samfunnsvitenskaplig fakultet, det siste halve året gikk jeg både der + første semester å¨juss. Nå er jeg midt i 3.studieår og har vel rundt 300 000 i gjeld tror jeg. Har to år igjen etter dette. Har kun helgejobb i tillegg til studiene. Administrasjon og ledelse er jo ett kjempespennende og nyttig fag da! Har hørt at det skal være greit å få seg jobb etterpå også =)
LizzyG Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2008 Ja, tenkte å ta det deltid og nettstudier slik at jeg kan bruke så lang tid jeg vil.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Har ikke enda, men skal ha... begynner (forhåpentligvis) neste år. Skal gå førskolelærer på deltid og tar det da på 4 år og ikke 3. Hvis jeg ikke tjener mer enn 122000kr i året vil jeg kunne få ca 84000 i lån og stipend pr skoleår. Etter fullført/bestått eksamen vil rundt 45000 bli gjort om til stipend og jeg står igjen med 38000kr i lån. Hvis jeg søker om lån hvert skole år blir det ca 152000kr =)
LizzyG Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. oktober 2008 Tar du skolen på kveldstid da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå