Gå til innhold

April: Bæsjing....


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Ja, Lille sluttet med bleier i sommer. Det vil si han sluttet med bleier på dagtid, unntatt når han skal bæsje. Når han skal bæsje kommer han og sier i fra at nå MÅ han ha bleie. Helt umulig å få han til å gå på toa. Vi tenkte at det retter seg sikkert, noe det sikkert gjør og....men nå går det liksom litt gale veien her. Han har tisset i do hele veien, men holder seg gjerne en hel dag for å slippe å vaske hendene etter på (!!) Han har tom lurt pappan til å holde tissen hvorpå han etter tissingen proklamert at nå trengte ikke han å vaske fingrene for han hadde ikke holdt tissen selv *S* Han tviholder på at han ska ha bleie når han skal bæsje. Han har forsøkt toalettet, men "det går ikke". Nå kommer han og sier han må ha bleie for han skal bæsje....etter en stund kommer han tilbake og sier: Jeg skulle visst ikke bæsje, bare tisse. Vi tror han har begynt å spekulere i dette for å få tisse i bleie igjen også :-/ Smartingen. Så noen som sitter på erfaringer eller gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ikke enkelt ut... Har ikke erfaring på området, annet enn at snupperulla her også vil at jeg skal tørke henne innimellom og da slipper hun å vaske hendene... Hva er det med små barn og håndvask?? Får hun "sotle" og leke med vann i vasken er hun i ekstase, men kalles det håndvask så er det krise! Det samme med ansiktsvask...

 

Men enig med Synne, sett hardt mot hardt (uten at jeg har konkrete forslag til hva det skulle gå i, he, he... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antonio ville også bare bæsje i bleia. Men plutselig så ville han prøve på potta, og da han klarte det (etter litt pushing fra vår side) så hjalp han meg å pakke bort bleiene sine. Da var han endelig helt ferdig (han var tørr på natta for lenge siden,og slutta med bleia helt i begynnelsen av august). Men merket at det var fint for han å pakke bort bleiene selv, og neste gang han måtte bæsje, så ville han fremdeles ha på bleie, men da minte jeg han på at bleiene er pakket bort, det gjorde du selv. Så da har du valget: do eller potta. Gjorde det et par ganger,og nå går det kjempe fint!

Har ingen tips om håndvask, for det er ikke noe problem her:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett dette . Har vondt for å sette hardt mot hardt da jeg vet han får panikk bare hvis vi prøver oss forsiktig med å foreslå toalett. Vi har til og med lokket med sjokolade ( det beste han vet). Et kinderegg for hver gang han bæsjer i do (gudhjelpe oss hvordn vi skal komme oss ut av det etterhvert igjen. den tid den sorg) Men NEI. Han sier hele tiden han skal gjøre det i morra :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat samme prosjekt med Sondre - når han skal bæsje kommer han og ber om å få på bleie...

De få gangene han har bæsjet på do, har han vært hjemmefra og bleien har vært utilgjengelig: på besøk hos venninne, hos tannpleieren... men suksessene kan telles på en hånd - men gjett om vi minner ham på det, og skryter masse! Når vi spør ham om han skal bæsje på do (hver dag) lager han en tankefull rynke i pannen og sier "Eg må bli litt større først!"... Tror nok bare vi må vente. Enda har vi lovet ham selveste Kaptein Sabeltanns jakke som "premie" den dagen bleien er borte (så han tror at alle som har en slik jakke bæsjer på do - hehe!) Men selv den lokkepremien klarer ikke å få gutten til å bæsje på do...

Å sette hardt mot hardt kan nok virke på noen barn, men i vårt tilfelle velgervi altså bare å vente til han er klar selv. (Men selvsagt prøver vi å oppmuntre!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...