Sara Rompompei Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Og det gjør et engstelig mammahjerte jublende glad Han er nemlig ekstremt småspist han guttungen min. Mat er rett og slett ikke interresant. Det har vært langt i mellom de store måltidene her i gården. Jeg har ikke stressa så mye med det. For alle unger er jo småspiste innimellom. Og han spiser nok når han blir sulten. Men månedene kom og gikk og guttungen ble jo aldri sulten. Og når så alle kommenterer over hvor liten han er, da begynner et mammahjerte å verke. Og han ER mye mindre enn begge søsknene sine. Buksene etter storebror er heidundrandes for store. Så småspistheten hans har nok hemmet veksten en del. Da de begynte å bekymre seg i barnehagen også, da ble mora rett og slett desperat. Da fisket hun fram pizza og potetgull, godis og andre fysjomsaker som hverdagsmat. Rett og slett for å trene ham på å spise litt større mengder. Og kanskje har det funka For frokosten i dag bestod av: 3 halve brødskiver, en skål med frokostblanding og 2 kopper melk! DET er jammen en flott frokost! For til vanlig så går det kanskje ned 10-15 cheerios ringer eller en liten tygg på brødskiva. Så nå er jeg spent på om han spiser i barnehagen også. Det ble rett og slett litt sol inni hjertet mitt i dag Og da gjør det jo ingenting når det regner ute )
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Skjønner godt at det ble sol i hjertet ditt når lille gullet spiste såpass mye! Sliter litt med det samme selv, men nå ser det ut til at lillemor har skjønt at mat er og gjør godt. Hun er snart 15 mnd og knapt 9 kg. Ikke går hun heller, og helsestasjonen har vært bekymra for henne pga utflating av vektkurven. Men nå tror jeg det går rett vei, Hun har iallfall utvikla bollekinn og dobbelhake. Håper gutten din fortsetter i det gode sporet med 3 halve skiver til frokost. Og like mye til de andre måltidene også helst. Lykke til!! Hvor gammel er gutten din?
Trollmora Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Så flott! Skjønner at mor blir bekymra når det bare blir litt pusling i matfatet. Håper han kommer inn i en positiv trend og øker vekta si jevnt og trutt. Klæm fra
frøydis m/ 4 Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Så godt med en skikkelig frokost som start på dagen! Ikke rart at du til slutt ble både bekymret og desperat. Håper han hadde fått i seg litt mat i barnehagen også idag og at dette var starten på noe nytt for dere. Klem fra
Sara Rompompei Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2008 Han har tilogmed spist en god middag denne vidundergutten min. Det er rart at en sånn egentlig dagligdags ting skal utløse en slik halleluja-stemning, men jammen gjør det ikke det. Jeg gleder meg skikkelig til dette blir en slik vane at jeg ikke registrerer det lenger. For det håper jeg inderlig at det vil. Denne vakre lille goingen min blir 2 år om 3 uker. Tenk det! Helt utrolig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå