Gå til innhold

April: Skryte-av-aprilbarna-tråd


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Lille talte i helgen helt til 24. I riktig rekkefølge! Han la riktignok inn et ekstra tall, det velkjente tallet 'tien', mellom 15 og 16 men likevel. Det som også et nytt er at han har et forhold til antallet i et tall. Han kan si nå er det sju pølser igjen i kjelen osv. Han klarer også å telle 20 ting riktig uten å gå i surr. Også kjenner han igjen forbokstaven til alle barne i bhg. Når vi er i butuikken og han ser en A sier han : "Det er AAAAAAAAAAAA....bokstaven til Anna" Mye skryt her nå, men... Vi er så stolte som noen foreldre kan bli!!!*sprekker snart*- og så slo han til i helgen med å fortelle at hvis det begynner å brenne da skal man tykke EN -EN-NULL og den grønne ringeknappen for å ringe til brannbil!

 

Den nye barnehagen har virkelig et godt opplegg. Det er ingen førskole, men de har masse tanker bak deler av leken og LIlle elsker jo å lære nå.

Hva imponerer deres aprilbarn dere med om dagen? Gleder meg til å høre dere skryte av deres "små" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går tellingen prikkfritt frem til 13 eller 14 før det går litt "ommanidom" :o) Og forutsatt at hun, hvis hun skal telle ting, ikke peker på den samme tingen flere ganger. Hun kjenner igjen flere bokstaver, men ikke alle 20 i bhg - holder foreløpig med sin egen (M), min (L), Øyvinds, fetternes (H&T) og Emilie (bestevenninne i bhg).

 

Fargene er hun OMSIDER stødig på og blått er den definitive favorittfargen. Samme hva det er (sugerør, ny jakke, ny farge på soverommet, spade) skal det være blått. Sliter littegrann med grønt, og hun bommet lenge på grønt/rødt så jeg ble nesten litt bekymret for fargeblindhet, men nå ser det ut til å gå fint.

 

Synge gjør hun til den store gullmedaljen og jeg aner et ganske godt gehør. Ikke alle tekster som følger like godt med, men hun synger melodiene klokkerent, selv om hun bare har hørt dem noen få ganger. Setter seg ved pianoet og "spiller" (av og til blir det nesten pent, men som regel noe rabalder) mens hun synger selv eller kommanderer oss til å synge.

 

Og så har hun lært et nytt, kult ord, nemlig bakterier, haha. Jeg måtte nemlig foredrage litt om hvorfor hun ikke fikk lov å klappe pusen mens vi satt ved bordet, og da måtte jo bakterier nevnes. Ikke det at jeg er så kempenøye på sånne ting egentlig (vasker seff hender før mat), det er mer fordi det er en uvane å la katten henge i fanget på kjøkkenet, men nå slo man jo uansett 2 fluer i en smekk. Og når hun ville dytta katta i rompa for å få henne til å gjøre som hun ville, måtte bakteriene nevnes igjen. Så nå proklamerer hun klart og tydelig at "vi må ikke ta i rompa, mamma, for da får vi bakterier på oss" :oDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...