Gå til innhold

Er jeg en slem mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gutten min på 6 uker våkner som oftest 3 ganger om natta. Etter at han har fått pupp er han ofte veldig våken - er jeg slem som bare legger han ned i sengen sin og lar han ligge våken der, mens jeg selv går å legger meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke slem, men en fornuftig mamma som forstår ta barnet trenger den roen det kan få på natten utover mat.

Forstår at mange sliter med nattevåkne barn om de setter igang det showet. Ro, stillhet, helst mating i mørket, slik at barnet beholder roen og nattefølelsen.

Skrevet

Neida trur ikke det hvis du ikke lar ham ligge og hylskrike der da. Hvis gutten din finner roen selv etter mat så er det jo ingenting som er bedre enn det:) Småsutring går også bra, men ligger han der og gråter lenge ville jeg prøvd å hjelpe ham og finne roen igjen.

Skrevet

Så lenge ikke barnet ligger å gråter så skal vel ikke det være noe problem..

Skrevet

Neinei, lar han ikke ligge og skrike! Han ligger som oftest rolig og ser seg rundt, så sovner han etter en halvtime-tre kvarter.. Men da sover han ikke så lenge da..

HI

Skrevet

Hvis han ligger rolig og slapper av og ikke gråter eller ber om oppmerksomhet så er du jo ikke slem som lar han ligge i fred. Ville heller vært litt slemt (mot deg og ham) å dra ham opp midt på natta når han tydeligvis har det bra.

Skrevet

Og for å snu litt på det, er pappaen en slem pappa som ikke står opp når barnet ligger der våken? (Dersom dere bor sammen). Hvis du ikke syns det er slemt av ham er det vel ikke slemt av deg heller?

Skrevet

Godt tenkt! Nei, han står ikke opp. Han ligger og sover tungt, mens jeg ligger og prøver å sove, men har litt dårlig samvittighet siden lillegutt ligger våken.

HI

Skrevet

Nå kan det jo hende at far jobber på dagtid og mor tar ansvaret om natta (her var det i hvertfall hos oss). Men uansett slem mor eller far, dere er ingen av delene så vidt jeg kan se det:) Det du opplever Hi, har vi alle også gått igjennom. Det er helt normalt det du beskriver og det ser ut som det går veldig bra:) Kos deg masse med gutten din, og nå merker jeg at jeg må slutte og snakke om bittesmå babyer før jeg blir sikkelig babysyk igjen^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...