Gå til innhold

Ordforråd gutt 2 år: 17 ord. unormalt lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ble litt bekymra nå. Skulle visstnok ha et enormt ordforråd på denne alderen.

Han babler mye, og forstår det vi sier, men har bare 17 forståelige ord selv.

Hvordan er deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt snakka knapt når han var 2. Det løsnet først etter 2,5 år på han så jeg hadde ikke vært bekymret enda ihvertfall.

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker her, men vil tro det er viktigere om han forstår ord enn om han kan si dem.

Forstår han mye av det dere sier til han? Hvis dere f.eks ber ham hente en bleie, gjør han det da? Hvis han ikke viser noe respons på at dere snakker til ham og ikke forstår hva dere sier ville jeg nok blitt litt bekymra, men vet om flere foreldre med 2-åringer som snakker lite...

Uansett kan du jo høre med HS, for sikkerhets skyld=)

Sto forresten en reportasje om dette på klikk.no for et par dager siden=)

Skrevet

Hm, tror det er inviduelt fra barn til barn. Datter min blir 2 i nov og snakker masse. Hun snakker bosnisk og norsk. På bosnisk kan hun si noen få steninger men på norsk så kan hun litt mindre. Som feks vær så god, den er min osv..Men, kjenner flere barn på hennes alder som snakker mindre enn henne. Så tror ikke du har noen grunn til beskymring, snart skal du se at han babler i vei:o)

Skrevet

Vår hadde ikke mange ord da han ble to, men like etter det eksploderte det. Nå er han ganske snart akkurat 2.5 år og har et enormt ordforåd og snakker i setninger også.

Det startet med at han fikk enorm respons da han pekte på bildet og sa "Mikke Mus", he he. Det hadde ikke vi lært han bevist ennå, men han hadde plukket det opp selv, og etter det raste det ut både det ene og det andre. utrolig gøy.

Noen sparer rett og slett på ord og bruker dem ikke før de er klare for det.

Skrevet

takk for svar. forstår jeg er litt overbekymra mor.

han forstår alt vi sier til ham. Vi må faktisk passe oss for hva vi sier fordi han forstår det så godt. vi kan ikke nevne ordeene bad (da tror han han skal bade med en gang), makka pakka eller barne tv (da løper han til tvn). Og ellers alle mulige ord :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...