Plutselig_gravid Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Til vanlig har jeg aldri hodepine. Max en gang i året og det er i forbindelse med min årlige bihulebetennelse. Nå er jeg 18+5 på vei og den siste halvannen uke har jeg hatt en forferdelig hodepine. Det knirker i bakhodet og dunker fremme ved tinningene. Dette er noe jeg har våknet til hver morgen nå. Og det gir seg ikke før langt ut på dagen for da å komme tilbake igjen på kvelden. Merker også at jeg er lyssky og smalner øynene mine - dette gjør vel ikke hodepinen bedre. HAr også kastet opp mer eller mindre hver dag dene uken og forrige. Er dette normale svangerskapsplager eller? Hadde ikke dette med min første så blir litt usikker. Noe som burde sjelles av lege kanskje? På egenhånd så har jeg begynt å drikke mer (hehe, vann altså) og legge meg tidligere. Ellers jobber jeg i barnehage så dagene er ganske tøffe for meg for tiden.. Noen som sliter med det samme som meg`? Hvor lenge varer det egentlig? Resten av svangerskapet eller bare noen uker? Begynner å bli rimelig desperat. Kan jo ikke drive å spise paracet hele dagen heller.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har også hodepine nå som gravid, men ikke så voldsomt som du beskriver. Det høres nesten mer ut som migrene det du beskriver synes jeg.. Særlig når du kommer inn på lysskyhet og oppkast... Jeg ville ha tatt meg en tur til legen.. Det kan jo tenkes han har noen medisiner du kan ta som ikke er negativt for fosteret.. Det er jo, som du sier, kjipt å ta så altfor mye paracet...
Vestlandsspire Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 I natt har eg nesten ikkje sove pga hodepine, det gjør SÅÅÅ vondt, ennå! E det lov å ta en paracet?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Såkart det er lov å ta en paracet! Ibux skal du holde deg unna, men paracet kan brukes som smertelindring... Det er ikke bra for fosteret ditt å få dine stresshormoner (som følge av smerte) i seg... langt verre enn paracet!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Du (og andre som sliter med hodepine i svangerskapet) bør få sjekket blodtrykket. Hodepine kan komme av veldig mye, men det KAN komme av høyt blodtrykk, og da er det viktig at det blir oppdaget så tidlig som mulig. God bedring!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg sliter også med hodepine for tiden, og er 12+4 i dag. Var hos legen på onsdag, den dagen jeg hadde værst hodepine, men blodtrykket mitt var fint. Har lest et sted at hodepine kan skyldes stress, eller rett og slett hormoner. Skal hjelpe å drikke mer vann har jeg også lest, og en tur i frisk luft. Er du engstelig, så snakk med legen Lykke til
Kristinanutten Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Har også vært plaget med hodepine de siste ukene. Er 15 +4 i dag. Har også våknet med hodepine om morgenen. Synes det er rart, for jeg er ganske aktiv, trener spinning og går turer. Men så lenge jeg fungerer på jobb, går jeg ikke til legen. Bare forsøker å få nok søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå