Gå til innhold

Hva skjer med babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jakob er nå 9,5 mnd og har vært nattavvendt siden han var 7 mnd.

Den siste uka har han våknet hver natt flere ganger og vært lys våken! Rimelig slitsomt, og jeg føler jeg ikke får hvilt nok når jeg er oppe fler ganger om natten LEEENGE for å få han til å sove igjen.

I natt tenkte jeg jeg skulle prøve å gi han en flaske for å se om han roet seg, ca kl 0230. Han slukte 100 ml mme, og sovnet og sov frem til 0700. Han var jo tydeligvis sulten!

Trodde vi var ferdige med nattspisingen, men hva skjer? Andre som har opplevd dette? Tenkte jeg skulle prøve å gi han en flaske i natt i tolv tiden når han våkner (da våkner han alltid) og så kanskje han (og jeg) får sove ordentlig en natt...

Hva kan det være som gjør at han trenger mat på natten nå da? Han har jo våknet før på natten også, men da kun for smokken.

Noen som har råd, evt erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heia.

Vi hadde akkurat det samme problemet nettopp. Så det jeg gjorde var at jeg vekket ungen før jeg la meg selv (sånn i 22 30 tiden) og ga ei flaske. Bare for en periode. Her får han grøt rundt kl 1830.

Dette hjalp hos oss i første omgang. Plutselig våknet han allikevel flere flere fleeeeeeeere gange rom natten og jeg holdt på å bli sprø.

Jeg reduserte på søvnen på dagtid. Så måtte jeg rett og slett legge den harde siden til å bare la han gråte da han våknet. Og jeg gikk inn med jevne mellomrom. Det tok 4 dager så var ting i orden her hos oss.

En annen ting er jo at du kan legge inn et ekstra måltid på dagen eller øke de måltidene han allerede får.

Masse lykke til. Du har min fulle sympati. Det er grusomt når noen kødder med nattesøvnen....

Skrevet

Takk for svar bang og olufsen!

Jeg er rimelig kjørt for tiden ja, det er virkelig et pes.

Har akkurat kuttet ut siste duppen hans (mulig det har noe med det å gjøre også...?)

Ja da tror jeg jeg også skal gi flaske før jeg legger meg en periode og se hvordan det går. Han er stappmett hvert måltid på dagtid og sover kun max 2 timer fordelt på 2 lurer, så umulig å gi noe mer på dagen også...

Hvor lenge fikk din denne ekstra flasken før du satte hardt mot hardt da?

Skrevet

jeg sluttet med den kveldsflasken da han ikke ville ha mer av den. Han drakk bare mindre og mindre. Tilslutt var det bare 2 sup så sovnet han igjen.

Sa da var han i allefall ikke sulten, tenkte jeg:)

Skrevet

Så vekker jeg han så han ikke sover etter kl 16 på dagen. Av og til vekker jeg han kl 1530. Her soves det 1,5 timer på formiddagen (noen ganger 2 timer), så 1,5 på ettermiddagen. Legges kl 19.

Skrevet

Ja, her også er det siste lur fra ca 14 til 15. Og legger seg 1830-1900.

Ja vi får prøve og se hvordan det går i natt da. Håper for guds skyld han får sove litt bedre etter den flaska..:)

Fler som har opplevd det samme?

Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda
Skrevet

hei =) har ikke opplevd dette, men ville prøvd det samme som det står lenger opp, det kan jo være at han rett å slett har "behov for mer mat" nå.. mener å ha hørt at det kan skje, at de blir litt mer glupske.. men ville absolutt prøvd det som bang og olufsen sier =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...