Gå til innhold

Valg av skole.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om jeg skal velge Montessori skole eller Rudolf Steiner skole til mitt barn. Noen som har meninger om dette, linker eller annet jeg kan bruke for å ta den besluttningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker ikke tenke på hva som skjer når du skal ta et valg om barnet skal til lege eller ikke.

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener 0056, det må da være mulig å spørre om råd og vink for så å dra egne konklusjoner?

Til hi, jeg hadde stor glede av min tid ved Rudolfsteiner skolen i Oslo. Jeg likte lærerne og opplegget. Jeg liker ideen om praksis før teori og ikke som i den offentlige skolen teori også praksis. Undervisningen var levende og jeg ble engasjert. Hadde en fantastisk matematiklærer som tennte realfagsgnisten i meg og dette ble faget som jeg siden studerte. Lykke til med valget, det er kanskje det viktigste valget du tar for ditt barn.

Skrevet

Om du sender meg en PM med mailadressen din kan jeg prøve finne frem info og linker til deg. Jeg kjenner folk som jobber med montessori.

Er litt distre om dagen så mulig det tar noen dager må kontakte noen som vet mere enn meg. Håper det går greit :)

Kanskje du kunne skrevet om hva du lurte på med montessori dersom det er noe spesielt du tenkte på. Hjelper deg gjerne om jeg kan.

Skrevet

hei.

er det slik at man kan velge skole til barnet sitt selv??er veldig grønn på dette området.har en sønn på 4 år så han skal ikke begynne helt enda, men det er greit å vite hva slags valg jeg har.

hva er forskjellen på montessori skole og vanlig?

er veldig takknemlig for hjelpen jeg får.er viktig for meg og mannen min at barna våres får det best mulig på skolen.

Skrevet

steiner og montessori er jo to helt forskjellige retninger da... jeg har erfaring med sistnevnte og er kjempefornøyd! men ville aldri hatt barnet mitt på steinerskolen.

på montessori er det mye disiplin og struktur, de legger vekt både på det kreative samt det "intellektuelle" og barna lærer i stor grad å bli veldig selvstendige individer. De jobber mye i prosjekt og får følge sin egen progresjon, noe den offentlige skolen ikke er så gode på syns jeg. det er undervisning frem til kl 15, så det er mye lengre dager enn på den offentlige skolen så de lærer jo mye mer.

De bruker flere sanser når de lærer og dermed sitter det som læres mye bedre. Det eneste negative jeg kommer på er at hvis ikke skolen er i ditt nærmiljø så går barnet glipp av en viktig sosialiseringsprosess som finner sted i nabolaget, på fotballen og andre aktiviteter som settes i gang lokalt. Ikke det at ikke det er aktiviteter på Montessori, men det kommer folk langveis fra får å gå der så det blir en litt annen sosialisering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...