Gå til innhold

mulig abort, men fortsatt kvalm...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onsdag denne uken så var jeg på tur til å ta en graviditetstest (tisse på pinne) fordi jeg har vært en del kvalm de siste ukene og mensen var ca 14 dager for sen, så jeg ville sjekke om jeg var gravid, noe jeg forsåvidt ikke trodde. Jeg har samboer, og vi bruker ikke prevensjon, men hopp av i svingen-metoden (jada, vet at den ikke er sikker, men vi har heller ikke hatt så mye sex de siste to mnd av forskjellige grunner).

Den samme morgenen satte jeg i en tampong fordi jeg skulle på fjellet en tur og ikke ville at mensen skulle ødelegge fjellturen. Vel hjemme etter ca 4 timer tok jeg ut tampongen og skulle til å tisse på pinnen, men hadde da blødd gjennom tampongen og ut i trusen. Jaja, droppet testen, for da hadde jeg jo fått mensen. Men da jeg tok skulle skifte tampong igjen noen timer senere var det ikke noe blod der, heller ikke om natten eller dagen etter. Med andre ord bare en enkelt blødning som var forholdsvis kraftig (blødde såvidt gjennom en minitampong) uten noen som helst smerter (pleier å ha moderate menssmerter de første dagene). Jeg snakket med legen min torsdag om dette kunne være en abort og hun sa jeg måtte ta en blodprøve for å være sikker på om jeg hadde vært gravid. Det var ingen vits med en tisseprøve for hcg-verdiene ville mest sannsynlig være for lave til å vises på en hjemmetest. Men jeg tok testen likevel sent på torsdagskvelden og den viste positivt utslag med det samme! I tillegg har jeg fortsatt med å være kvalm hele denne helga, selv om det ikke har vært så ille i dag (søndag) Noen som har opplevd dette og fortsatt vært gravid? eller har jeg hatt en abort? (beklager langt og noe rotete innlegg, håper noen svarer meg likevel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg:)

Har opplevd det samme som deg og var gravid. Og det er jeg fortsatt. Er 18+5 i dag :)

Så er faktisk fullt mulig at det ikke var en abort, men en blødning.

Men, så klart. Det eneste fremover nå er å ta blodprøver for å se om hcg stiger eller synker.

Etter mine beregninger er du ca 6 uker på vei og vil tro at en evt abort på denne tid vil medføre smerter og slimklumpete blod. (HAr opplevd det selv)

Symptomene mine forsvant med det samme.

Ville uansett tatt det helt med ro de nærmeste dagene til du får svar på blodprøvene dine - om du er gravid eller om det er en abort på vei.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Takk for svar, er bare å vente nå da... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...