Gå til innhold

Noen som har blitt gravid efter fylte 38 år her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å vagler litt her. Tenkte vi var fornøyde med en,- men nå lurer vi litt på om vi skal prøve oss på en til. Men nå har jeg blitt 38 år og har jo ikke all verdens tid å prøve på.

Er det noen her inne som har litt innspill.

Hvordan var graviditeten i godt voksen alder? Gikk fødselen greit ? Tok du fostervannsprøve eller duo test ?

=)

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en da jeg var 38 og en da jeg var 39 :-) (og det helt uten at jeg gikk inn for det)

Graviditene var lette, fødselene var ukompliserte - jeg var oppe og gikk så snart de var ferdige å sy meg. Og så dro jeg hjem :-) Minsta kom i uke 34, så med henne lå jeg på barsel natten over.

Jeg valgte duo prøve med minsta, det tilbudet var enda ikke kommet da jeg fikk mellomsten.

Om du har lyst, så sier jeg go for it. Man angrer ikke på de barna man får :-)

Skrevet

Kjenner ei som har fått to barn etter hun fylte 38år.

Hun tok ikke noen prøver, hun var frisk og rask i begge sv.skapene og like frisk og rask etter fødselen.

Fødslene hennes var raske og greie ( hhv 6-9t). Det eneste hun slet med var ammingen - men det gjorde jeg også og jeg var 18år. hehe ;o)

Man angrer ikke på barna man får - heller de man ikke fikk, hvis ønsket er der. Og man ikke gjennomfører pga redsel og lign..

Masse lykke til med valget! =)

Skrevet

Jeg fikk min ene da jeg var 40. Svangerskapet var så greit at jeg ikke hadde spesielt lyst til å bli ferdig med det. Følte meg ikke helt klar til å bli mor :-)

Og det enda hun var to uker på overtid. Men ut måtte hun, og ble til slutt hentet med keisersnitt, siden hun ikke ville rikke seg, selv etter 26 timer med rier (2 med pressrier). Jeg vet ikke om det hadde noe med alderen min å gjøre. Hun var stor (2 uker på overtid stor) og var snudd den gale veien (stjernekikker).

Jeg kjenner så mange som har fått barn etter både 38 og 40 at jeg har mine tvil at det skal være så vanskelig å bli gravid sent.

Jeg ville ikke nølt m. h. t. alder i hvert fall. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...