Gå til innhold

Hva er egentlig fordelene med tøybleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å prøve det til nestemann, men lurer litt på om det er verdt det?

Er det billigere?

Mer miljøvennelig?

Bedre for ungen?

Eller er det rett og slett bare at det er politisk korrekt? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo grunner til at noe er politisk korrekt. I dette tilfelle er det politisk korrekt p. g. a. de to siste punktene dine.

Skrevet

LItt mer miljøvennlig, og trolig billigere i lengda hvis man kjøper dem over nett i hvertfall...men jeg har mine tvil på at det er så mye bedre for barna... Min erfaring med tøybleier ( ja jeg har prøvd det ut) er mer tissevåte, mer bleieutslett ( skifta dobbelt så ofte som papirbleier) og mye arbeid...måtte kokvaske 10ganger så mye som jeg kokvasker nå..... Så jeg ble ikke frelst for å si det sånn...

Skrevet

Ja, jeg kan ikke se for meg at det såå enkelt som noen sier. Hvor legger man f.eks de ekle, skitne bleiene på vent?

Skrevet

Snakket med en nybakt tøybleiebruker i går, og hun sa at de brukte rispapir for å ta bæsjen i do, også la de bare bleiene i ei bøtte. Også vasket de når de trengtes... Ikke noe lukt påsto de:)

Skrevet

Hmmm. Ser liksom for meg at den bøtta ikke er så hyggelig å snuble i;)

Skrevet

Tja, det er jo ikke hyggelig å snuble i det hele tatt:) Ikke i bøtta og ikke i søplebøtta vi har på badet med engangsbleier i...

Men skal man bruke tøybleier, så må man vel være innstilt på det - og se de positive tingene med det. Ellers blir det vel bare et pes:)

Skrevet

hvilket merke bør en kjøpe? har lyst til å prøve. er dumt å si noe før man har prøvd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...