Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Bf og jeg har nylig gått fra hverandre. Barnet er bare 7 mnd og ammes fremdeles om natten. Det er derfor foreløpig uaktuelt at barnet skal sove hos far. Barnet har god kontakt med faren, men søker alltid til meg i trøste/omsorg-situasjoner. Jeg lurer på om det er andre her som har delt samvær med barn under ett år, og hvordan samvær (hyppighet og lengde) dere har avtale om. Hva tenker dere om overnatting hos far? Jeg har sagt at det er fullstendig uaktuelt før barnet er 1 år, og da evt bare en natt. Kjenner at jeg allerede nå gruer meg... Noen som vet når det er vanlig å begynne med samværshelger (fred-sønd)? Noen som kjenner til hva som er anbefalt i forhold til seperasjon fra mor? Vil gjerne høre hva dere andre tenker om dette og hvilke erfaringer dere har.
Athina' Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg og bf har aldri bodd sammen, men for 1 mnd siden når gutten var 8 mnd begynte vi at han kom hjem til meg og jeg dro ut. Dette gjorde vi ofte, nesten hver dag i nesten 2 uker. Så fikk han ha han halvdag og nå på lørdag hadde bf gutten fra 10 til 17 og det gikk kjempefint.Denne helgen skal vi prøve med en overnatting, fra 16 til 12 dagen etter ellerno sånt. Aiden går også i barnehagen i ukedagene og da kommer bf hjem til oss og er sammen med han litt. Årsaken til at vi er litt intense er at bf jobber offshore og blir nå borte i 2 uker, så når han kommer hjem kjenner gutten pappa'n sin bedre. Pluss at jeg har sagt at jeg vil ha en frihelg i midten av november, og da er Aiden 9,5 mnd - noe hs synes var en god ide! er ikke snakk om avtale om at han skal begynne å ha han på overnatting titt og ofte eller over helger, men hvis dette funker vet jeg i allefall at hvis jeg vil ha litt fri så er bf og lillegutt komfortable med hverandre og har det kos i hverandres selskap. En satt avtale vil ikke komme enda. Og siden dere har bodd sammen synes jeg at du skal la pappa'n(hvis han er en omsorgsfull person) være sammen med babyen mye for det har baby og pappa godt av, og det vil være godt for deg også med litt fri :-) Jeg var også bekymret over at Aiden tar til meg når det gjelder trøst osv, men er jeg ikke der så må pappa bare klare det etter klare råd og tips fra meg om hvordan han skal gjøre ting for å roe han. Dette har han fulgt og etter andre halvdagen så sov han 2 dupper i sengen sin hjemme hos pappa uten problemer :-) Jeg vet jo ikke hvordan forholdet mellom deg og bf er, kan jo være helt jævelig for alt det jeg vet, men å være pappa til babyen har jo ikkenoe med hvordan ting er mellom dere - så det går sikkert kjempefint :-) Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg ble alene for ca 4 mnd siden da jenta mi var 3 mnd gammel. Hun er hos pappa`n sin 4 timer to dager i uka og 4 timer annenhver søndag. Begynner ikke med overnattinger før tidligst etter nyttår. Jeg synes hun er altfor liten, og fikk medhold på det på familievernkontoret. Når det gjelder overnattinger på så små barn, så bør det vente til barnet er ca ett år(spørs veldig på barnet og forholdet h*n har til pappa`n) og da begynne med èn natt av gangen til å begynne med. Siden du er hovedomsorgspersonen (og matstasjon) så er det DEG barnet kan få problemer med å være borte fra over lengere perioder så dere må nok bare prøve dere frem og se hva som fungerer for barnet. Evt at pappa`n får ta samværet hos deg istedet for å ta barnet med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå