siddismamma Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Bilseter er ca halv pris her i UK, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe med meg sete nr 2 før vi flytter hjem. Har allerede kjøpt et Maxicosi Cabriofix som vi skal bruke når babyen kommer. Noen som kan anbefale et godt bilsete som kan overta når Cabriofixen blir for liten?? Bør jeg ha et som kan brukes både forover- og bakovervendt?
hundemamma ♥ Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Hei hei Jeg skal kjøpe et Besafe Izi Kombi. Jeg har kunnet bruke maxi-cosi cabriofix setet helt til nå. Barnet mitt er nå 16 mnd og jeg kan sikkert bruke det lenge enda siden hun er så liten (under 8 kg) men nå vil hun opp og se og det skjønner jeg jo Det eneste som passet henne var Besafe Izi Kombi. De andre setene fra ca 9 kg ble for vide og passet ikke i nakken. Så om du har tenkt kjøpe sete før du vet hvor stort barnet blir sånn ca, er i allefall det det eneste jeg kunne bruke. Dette setet er selvsagt supert til barn av "normal" vekst også. Har også prøvekjørt et Maxi-Cosi priorifix med henne men det ble altfor vidt og gav så og si ingen støtte da hun sovnet. Ble for bratt også og kan bare has forovervendt. Etter gode anbefalinger fra butikkpersonalet, fant vi ut at jenta mi antagelig ikke ville trenge annet sete ut hele seteperioden. Dette setet er fra 9-18 kg. 18 kger ca like mye som en gjennomsnittelig 4-5 åring. Under snittet vil hun kunne ha setet til hun sikkert er 6 og kan flytte over i beltestol. Derfor var det viktig for meg at setet kunne monteres begge veier. Ver obs på at dersom du velgerå ha et sete med Isofix, må du velge enten forover- eller bakovervendt sete. Barn under 4 år har det best og tryggest bakovervent og aldri tidligere forovervendt enn 18 mnd. Uansett, lykke til.
Ladybug~N&E Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 vi kjøpte acta graco cosmic comfort til vår. den kan monteres begge veier. tar ikke sykt stor plass i baksetet heller. stor og god hodestøtte som flyttes oppover når man bytter beltehakk. kan tilslutt tas av når barnet er så stort at setet kan brukes fremovervendt med vanlige bilbelter. kan skrus opp litt så barnet får en bedre hvilestilling når det sover. dette setet er fra 0 til 25 kilo. (anbefaler ikke dette til nyfødte altså.,..) og kan brukes til barnet ikke trenger noe sete lenger. vi er veldig fornøyd hvertfall!!! sto mellom dette setet og besafe izi kombi men havnet på setet fra acta pga. hode/side støtten. (samme som avgjorde når vi valgte det første setet også. valgte acta sitt da også) ellers forslår jeg at du ta med både baby og bil til utstyrsforretningen og får prøve å montere setet i bilen. da finner du best ut hvilket som passer dere best;)
Ladybug~N&E Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 nå leste jeg innlegget ordentlig;) ingen baby enda!!! men det er uansett kjekt å prøvemontere alt slik at man vet det passer;)
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Vi hadde graco eller noe sånt men snuppa skrek bare hun så den for ikke å snakke om når hun ble satt i den. Etter min mening er det en fin bilstol men hun hatet at den var bakover vendt. Så kjøpte vi reccaro forrovervendt 9-18 kg og hun stortrives. Endelig kan vi kjøre bil i fred og ro og den er så behagelig. Stoffet er kjempe bra og hun blir aldri svett i den slik hun var i graco sin. Den er nok litt dyr men verdt alle penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå