Gå til innhold

Hvor vanlig er det at folk har billån???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes "alle" rundt omkring har 1-2 feite biler til 400.000 +++ per stk de kjører rundt i. Greit nok med de som er 35-40 og har hatt tid til å tjene opp godt med egenkapital. Jeg tenker mer på de mellom 25-35 år. Er det mest vanlig med billån eller har dere finansiert de feite bilene med oppsparte midler?? I såfall kan dere jo ikke ha mye egenkapital i husene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg kjøpte bil, tok jeg opp lån. Den er nå heldigvis nedbetalt

Skrevet

Vi er 21 år og har både hus og billån :-) Når man jobber har man også råd til det ;-)

De fleste har billån når de kjøper bil, vet faktisk ikke om noen som ikke har det?

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn og tatt opp billån. Brukte oppsparte penger til å kjøpe brukt - en bil som var mer enn bra nok for våre behov. Men tror nok mange gjør det - fordi de må ha like stor og ny bil som naboen...

Skrevet

Haha, feite biler, og like stor og ny bil som naboen.... jeg ler meg skakk!

Skrevet

Vi har billån. kjører ikke rundt i en fet bil akkurat. Men grei nok.

Skrevet

Vet ikke hvor fet den er akkurat, men vi har en splitter ny bil til nesten 350 000. Men det er samboeren min sin firmabil. Men klart, det er det jo ingen som kan se.

Skrevet

Jeg tok billån da jeg kjøpte bil. Fikk heldigvis endel penger kort tid etter så jeg kunne betale ut lånet. Om jeg skulle gjort noe om igjen ville jeg kanskje kjøpt en billigere bil da, og sluppet å ta så mye lån. Men jeg måtte ha bil siden jeg var gravid og bor på en plass med lange avstander og lite kollektivt tilbud.

Skrevet

Vi tok opp et lite lån da vi kjøpte den bilen vi har nå, men siden den er litt liten og bråkete, og vi snart skal ha barn og kjører 5 mil på motorvei hverdag, skal den nå byttes ut.

Da skal vi ta opp et lite lån igjen, men vi har ikke tenkt til å kjøpe bil til mer enn 200 000, og med egenkapital og innbytte, trenger vi ikke ta opp mer enn 100 000 i lån.

Da jeg var yngre kjøpte jeg biler til 10-20 000, og da tok jeg selvsagt ikke opp lån, men når man trenger noe mer driftsikkert og trafikksikkert, er det ofte greit å kunne låne litt. Så lenge man vet at man ikke må sulte for å betale avdragene, så går det nok greit...

Skrevet

Ja vi har billån på 300.000 men har råd til det... Vel, ikke billån men flexilån, eller rammelån som noen banker kaller det for. Med sikkerhet i boligen.

Da har vi en ramme vi kan bruke, bruker det vi trenger, betaler rente på det vi har brukt og betaler avdrag når vi vil. Dette lånet har like lav rente som huslån og er dermed mye billigere enn billån.

Styrer det hele fra nettbank og trenger ikke ta kontakt med banken for lån enten vi skal kjøpe bil eller pusse opp kjøkken :-)

Men så har huset en verdi på 1.500.000 mer enn det vi har i huslån..

Skrevet

Hva er fet bil da? Vi har en veldig styla bmw 525 98 mod. Den ser helt ny ut da den er nylakkert osv. Husk at bilprisene har gått dramatisk ned det siste året også da. Samme bilen som vi har nå ville nok kostet 150 -180 000,- for et års tid siden. Vi kjøpte den for et par uker siden til 80 000,- uten lån. Samboer er veeeldig økonomisk og kommer nok aldri til å kjøpe bil med lån. I tillegg har vi egenkapital på minst 250 000kr når vi skal kjøpe hus til våren( 21år gamle). Så ja, klart det er mulig! :)

Rundt her vi bor kjører "ungdommen" mye fine biler. Men det er jo ikke nødvendigvis så dyre biler. Og de fleste gjør alt arbeid med bilen selv. Lakkerer, styler, reparer osv - og det gjør ofte ikke så vondt i lommeboka når man gjør det selv :) Så ser bilene kjempedyre ut, selv om de kanskje ikke er det. Men så ligger det noen timer arbeid bak også da ;)

Skrevet

vi har en bil vi ikke har lån på.. 96 mod fiat, den er bare nr 2 bil da..! også har vi en ford mondeo 02 modell stasjonsvogn vi har kjøpt av foreldrene til mannen min. Vi har ikke betalt den enda, skal ta ny takst på huset og ta opp penger til å betale den.. luksus å ikke betale renter i hvertfall! vil tro vi er heldig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...